کد خبر: 933087
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
مرد معتاد وقتی همسرش مهریه ۵۰۰ سکه‌ای خود را به اجرا گذاشت، با همدستی زن شیشه‌ای به خانه تازه عروس و دامادی دستبرد زد و با سرقت سکه‌های کادوی عروسی آنها، مهریه همسرش را پرداخت کرد.
مرد معتاد وقتی همسرش مهریه ۵۰۰ سکه‌ای خود را به اجرا گذاشت، با همدستی زن شیشه‌ای به خانه تازه عروس و دامادی دستبرد زد و با سرقت سکه‌های کادوی عروسی آنها، مهریه همسرش را پرداخت کرد.
به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل تازه عروس و دامادی به اداره پلیس تماس گرفتند و گفتند سارقان ناشناسی باخانه‌شان دستبرد زده و تمامی طلا‌ها و کادو‌های عروسی‌شان را سرقت کرده‌اند.
لحظاتی بعد از اعلام این خبر، تیمی از مأموران پلیس پایتخت در محل حادثه که خانه‌ای در یکی از خیابان‌های مرکزی تهران بود، حاضر شدند. نخستین بررسی‌ها نشان داد ساعتی قبل در نبود تازه عروس و داماد، دو سارق با تخریب قفل در وارد خانه آن‌ها شده و تمامی وسایل گرانقیمت آن‌ها را سرقت
کرده‌اند.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: من و همسرم چند روز قبل، مراسم عروسی‌مان را در تالاری برگزار کردیم و مهمان‌های زیادی دعوت بودند و همه آن‌ها طلا، جواهرات و کادو‌های گرانقمیتی به ما کادو دادند. آن شب به خوبی و خوشی گذشت، من و همسرم زندگی تازه‌ای را شروع کردیم. حدود ۳۰۰ میلیون تومان طلا و جواهرات کادو گرفتیم که با همسرم قرار گذاشتیم مدتی بعد آن‌ها را بفروشیم و با پول پس‌اندازی که داشتم، خانه‌ای بخریم. به همین دلیل ما تمامی طلا‌ها و کادو‌ها را در خانه نگهداری می‌کردیم تا اینکه پدرزنم برای ما مراسم پاگشا گرفت و ما را به خانه‌اش دعوت کرد. پس از پایان مراسم به خانه‌مان آمدیم که با صحنه عجیبی روبه‌رو شدیم، قفل در خانه تخریب شده بود و تمامی وسایل ما به هم‌ریخته بود که نشان می‌داد، سارق یا سارقانی به خانه ما دستبرد زده‌اند. بلافاصله به محل نگهداری طلاهایمان رفتیم، در کمال ناباوری مشاهده کردیم سارقان همه طلا‌ها و کادو‌های گرانقیمت‌مان را که حدود ۳۰۰ میلیون تومان ارزش داشت، سرقت کرده‌اند.
پس از طرح این شکایت پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان زبده مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت. بررسی‌ها حکایت از این داشت، سارقان افراد آشنایی بودند که از محل نگهداری طلا‌ها و همچنین مقدار کادو‌های تازه عروس و داماد خبر داشتند و در یک فرصت مناسب به خانه آن‌ها دستبرد زده‌اند.

شناسایی سارقی که به عروس و داماد کادو داده بود
بدین ترتیب مأموران برای شناسایی سارقان دوربین‌های مداربسته محل حادثه را بررسی کردند. دوربین‌ها تصویر زن و مرد جوانی را شکار کرده بود که با گذاشتن ماسک بهداشتی و عینک دودی وارد خانه تازه عروس و داماد می‌شوند و اقدام به سرقت میلیونی می‌کنند.
مأموران از تازه عروس و داماد و بستگان آن‌ها برای شناسایی سارقان کمک گرفتند؛ بنابراین تازه عروس و داماد با دیدن فیلم سرقت یکی از سارقان را از روی هیکل شناسایی کردند و به مأموران گفتند که مرد سارق یکی از بستگان نزدیک آن‌ها به نام ستار است که در مراسم عروسی شرکت داشته و حتی به آن‌ها کادو هم داده است.
مأموران با شناسایی سارق دریافتند، وی مدتی است که معتاد به موادمخدر شیشه شده و پس از آن هم با همسرش اختلاف پیدا کرده به طوری که همسرش تصمیم به جدایی گرفته است؛ همچنین مشخص شد، وی پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته است.

دستگیری سارق آشنا
پس از این مأموران تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری ستار آغاز کردند تا اینکه در نهایت وی را چند روز قبل در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کردند.
متهم در بازجویی به سرقت از خانه تازه عروس و داماد با همدستی زن شیشه‌ای اعتراف کرد.
وی گفت: زندگی خوبی داشتم تا اینکه معتاد به موادمخدر شیشه شدم. پس از این اخلاقم بد شد و هر وقت شیشه مصرف می‌کردم، همسرم را به شدت کتک می‌زدم. همسرم خیلی تلاش کرد من ترک کنم، اما فایده‌ای نداشت و هر وقت اعتراض می‌کرد، کتک می‌خورد. همسرم از دست من خسته شده بود و برای اینکه از من انتقام بگیرد به دادگاه رفت و مهریه ۵۰۰‌سکه‌ای خود را به اجرا گذاشت. از آن روز به بعد من سعی کردم او را راضی کنم و شکایتش را پس بگیرد، اما او هرگز راضی نشد و من هم از ترس اینکه گرفتار مأموران نشوم از خانه‌ام فراری شدم. مدتی بود هر شب خواب می‌دیدم برای پرداخت مهریه همسرم دست به سرقت زده‌ام تا اینکه در مراسم عروسی یکی از بستگانم شرکت کردم. مهمان‌ها به عروس و داماد طلا و جواهرات کادو می‌دادند. همان شب برق طلا‌ها چشم مرا گرفت و تصمیم گرفتم در فرصت مناسب به خانه تازه عروس و داماد دستبرد بزنم. آن شب وقتی به خانه‌ام رفتم به همسرم قول دادم به زودی مقدار زیادی از مهریه‌اش را پرداخت می‌کنم تا اینکه روز بعد با زن معتادی که از شوهرش جدا شده بود، نقشه سرقت از خانه تازه عروس و داماد را طراحی کردیم و شبی که آن‌ها در مراسم پاگشا دعوت بودند، به خانه‌شان دستبرد زدیم. من تعدادی از سکه‌های سرقتی را به همسرم دادم و به او گفتم که خریده‌ام و مقداری از طلا‌ها را هم فروختم و با زن شیشه‌ای مواد خریدیم و مصرف کردیم. وی در پایان گفت: ما آن شب ماسک و عینک زدیم تا شناسایی نشویم، اما در نهایت آن‌ها ما را شناسایی کردند و دست ما رو شد.
متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران قرار گرفت، کارآگاهان در تلاش هستند تا همدست سارق را دستگیر کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار