کد خبر: 931470
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کارشناس رسانه ، پلیس اصفهان:
امروزه والدين و فرزندان بخش زيادي از وقت خود را به جستجو در سايت ها و وبلاگ ها ، بازي هاي رايانه اي گوش دادن يا تماشاي سي دي و اس ام اس فرستادن اختصاص مي دهند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،خانم عطائی، كارشناس مركز مشاوره آرامش در خصوص اين پرونده گفت: رايانه ها ، اينترنت و تلفن همراه در تمام سطوح رابطه والدين و فرزندان ، فرزندان بايكديگر،خانواده و بستگان تاثير مي گذارد،امروزه والدين و فرزندان بخش زيادي از وقت خود را به جستجو در سايت ها و وبلاگ ها ، بازي هاي رايانه اي گوش دادن يا تماشاي سي دي و اس ام اس فرستادن اختصاص مي دهند.
وي افزود: در اين شرايط مجال گفت و گو وتعامل گسترده بين والدين و فرزندان با يكديگر كاهش مي يابد، اينترنت و رسانه هاي ديجيتالي بر ترجيحات ارزشي افراد تاثير مي گذارد و باعث مي شود، تا حدودي ارزشهاي فردگرايانه برارزشهاي اجتماع گرايانه غلبه پيدا كند. اما نكته اي كه مسلم است ، اين است كه گاه رسانه ها با اغراق بزرگ نمايي آسيبها ، خانواده ها را به تصميم غلط ديگري هدايت مي كنند يعني به جاي آن كه والدين را تشويق به آموزش خود و فرزندانشان پيرامون شناخت واقعي آسيب ها و تشخيص راه هاي پيشگيري وايمني در دنياي اينترنت كند، آنها را وا مي دارد كه خود و فرزندانشان را از دسترسي درست و منطقي به اينترنت منع كنند.
اين كارشناس مشاوره اظهار داشت: اين كار اگر چه ممكن است دسترسي به اينترنت را در منزل دشوارتر كند، اما كنترل آن در خارج از منزل وكافي نت ها، به خصوص در مدارس كه خانواده ها هيچ كنترلي بر كيفيت استفاده فرزندان از اينترنت ندارند ،تقريباٌ غير ممكن است.
بيان داشت: همانطور كه در اين پرونده ملاحظه كرديدبي توجهي و عدم نظارت و كنترل كافي بر كار با اينترنت فرزند در خانه و اطمينان بيش از اندازه والدين به فرزندان شان باعث بروز چنين مشكلاتي شده است لازم است والدين با بالا بردن سطح اگاهي واطلاعات خود در زمينه كامپيوتر و نظارت كافي بر كاركردن فرزندان و همراه بودن با بچه ها در فضاي مجازي فرزندان را از ورود به فضا هاي آلوده منع كنند و از آسيب ها ي آن جلوگيري كنند .
عطائی خاطرنشان کرد: همسالان نقش تعيين كننده اي در نوع رفتار نوجوانان دارند براي اينكه نوجوانان بتوانند با پيشنهادات نادرست همسالان مخالفت كنند و مطابق با ارزش هاي جامعه رفتار نمايند .بايد در خانواده مهارتهاي نه گفن را ياد بگيرند تا چنانچه در چنين شرايط مشابهي قرار گرفتن به راحتي و بدون هيچگونه تعارض (نه) بگويند و بتوانند در فضاي آرام تصميم بگيرند. همچنين نظارت بيشتر خانواده ها به امور مختلف فرزندان از جمله دوستان و چگونگي گذراندن اوقات فراغت آنها نبايد فراموش شود.
نویسنده : حمیدرضا محمدی- کارشناس رسانه ، پلیس اصفهان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار