کد خبر: 928944
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
سیروس مقدم در گفت‌و‌گویی از احتمال ساخت سریال بر اساس کتاب «پایی که جا ماند» خبر داد.
محمد صادقي
سیروس مقدم در گفت‌و‌گویی از احتمال ساخت سریال بر اساس کتاب «پایی که جا ماند» خبر داد.
بعد از اینکه سیدناصر حسینی‌پور نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» از تمایلش برای ساخت سریال این کتاب توسط سیروس مقدم گفت، مقدم نیز متقابلاً از تمایلش به کتاب «پایی که جا ماند» خبر داد. پایی که جاماند یکی از آثار مشهور ادبیات دفاع مقدس است که مقام معظم رهبری روی آن تقریظی نگاشته‌اند. این کتاب خاطرات سید ناصر حسینی پور است که در ۱۴ سالگی به جبهه می‌رود و در عراق مجبور می‌شوند پای مجروحش را قطع کنند. این رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس از زمان اسارت شروع به یادداشت خاطرات خود می‌کند و این خاطرات را به صورت پنهانی به ایران می‌آورد. در بخشی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پایی که جا ماند»، آمده است: «تاکنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیده‌ام که صحنه‌های اسارت مردان ما در چنگال نامردمان بعثی عراق را، آنچنان که در این کتاب است به تصویر کشیده باشد.» سیروس مقدم که به عنوان یکی از مجرب‌ترین سریال‌ساز‌های صداوسیما شناخته می‌شود، در گفت و گو با «باشگاه خبرنگاران جوان» درباره ساخت امکان ساخت سریال پایی که جا ماند، گفت: در همان ایام که کتاب را خوانده بودم خبرنگاری از من سؤال کرد که شما همه ژانر‌ها را تجربه کرده‌اید، چرا در حوزه دفاع مقدس و جنگ سریال یا فیلمی نمی‌سازید؟ گفتم دلم می‌خواهد از زاویه دیگری به این موضوع بپردازم چراکه به تازگی کتاب «پایی که جا ماند» را خواندم و مرا جذب کرده است. مشتاقم اگر شرایط فراهم شود در این باره سریال یا فیلمی بسازم. وی بیان کرد: بعد از مصاحبه من، چند نفر از همکاران تماس گرفتند که ما درباره این کتاب فکر کرده‌ایم و می‌خواهیم درباره ایشان فیلم بسازیم، اما گفتم من در آن مصاحبه بیشتر علاقه قلبی خود را بیان کردم که به تازگی سید ناصر حسینی‌پور در مصاحبه جدید خود ابراز تمایل کرده‌اند که این کار را ما بسازیم و من هم اعلام آمادگی می‌کنم تا خاطرات این کتاب و شخصیت‌هایی را که بی‌طرفانه درباره آن نوشته شده است، در حوزه دفاع مقدس تولید کنم.
در صورت نهایی شدن مسئله ساخت سریال بر اساس «پایی که جا ماند»، این کتاب نخستین اثر از مجموعه کتاب‌هایی است که رهبر انقلاب روی آن تقریظی نگاشته‌اند.
کتاب‌هایی که رهبر انقلاب روی آن‌ها تقریظی نگاشته‌اند، به رغم استقبال گسترده مردمی هنوز فرصت دیده شدن در فضای فیلم و سریال را پیدا نکرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار