کد خبر: 925449
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: سه هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر امسال در این استان کشف و در این مدت دو هزار قاچاقچی دستگیر شدند.

سردار روح الامین قاسمی با بیان این که امسال کشف مواد مخدر در سمنان، 97 درصد افزایش داشته است افزود: روند شناسایی قاچاقچیان برای ریشه کنی مصرف و جابجایی این بلای خانمان سوز در دستور کار نهادهای انتظامی استان قرار دارد.
قاسمی ادامه داد: ریشه وقوع بسیاری از جرایم از مواد مخدر ناشی می‌شود و برای آگاه ‌سازی جوان‌ ها به‌ ویژه نوجوانان کارگاه‌ های آموزشی مواد مخدر به ‌صورت دوره ‌ای در مدرسه های استان سمنان برگزار می ‌شود.
فرمانده انتظامی سمنان تصریح کرد: بیشتر مواد مخدر کشف ‌شده مربوط به خودروهای عبوری است و از دید قاچاقچیان، سمنان به ‌عنوان استانی برای گذر محموله‌ های مواد مخدر به شمار می ‌رود که با تیزبینی ماموران پاسگاه‌ های نیروی انتظامی، این محموله از رسیدن به مقصد بازمانده و منجر به کشف و شناسایی آن‌ ها می ‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به این که اعتیاد و آسیب‌ های ناشی از آن متوجه کل جامعه است بنابراین مبارزه جدی با آن تنها در اختیار نیروی انتظامی نیست و نهادهای مختلفی در این کار دخالت دارند که حضور و مشارکت همه‌ جانبه آن ها می ‌تواند به کاهش ناهنجاری ‌های ناشی از مصرف موارد مخدر منجر شود.
در مردادماه امسال یک کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در گرمسار شناسایی شد و ماموران نیروی انتظامی در این شهرستان در عملیاتی 50کیلوگرم ماده صنعتی مخدر و محلول پیش ساز را کشف و تحویل مقام های قضایی دادند.
در دو سال گذشته کشف انواع مواد مخدر در استان سمنان بیش از 100 درصد افزایش داشت.
استان سمنان هشت شهرستان و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار