کد خبر: 920592
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر، خود را حامی مردم ایران نشان داد و به حمایت از ناآرامی‌ها در کشورمان پرداخت.
جوان آنلاين: «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی توئیتری به حمایت از اغتشاشات در ایران پرداخت.

وی در این پیام با انتقاد از آنچه برخورد خشونت‌آمیز با معترضان خوانده، و همچنین با طرح دوباره این ادعای هدفمند که ایران میلیارد‌ها دلار از پول خود را در خارج از کشور صرف حمایت از تروریسم می‌کند، اعلام کرده است که آمریکا در کنار مردم ایران خواهد ایستاد.

مایک پنس در حالی در پیام خود مدعی حمایت از مردم ایران شده که ترامپ شب گذشته برخلاف تعهد بین‌المللی دولت آمریکا، فرمان بازگشت تحریم‌هایی را علیه ایران امضا کرد که هدف آن‌ها چیزی جز اعمال فشار بر مردم ایران برای ناراضی کردن آن‌ها نیست.

مقامات آمریکایی در هفته‌های اخیر در راستای هدف پوچ و دست‌نیافتی واشنگتن در خصوص تغییر نظام ایران، بار‌ها و بار‌ها با انتشار پیام‌هایی سعی در ایجاد ناآرامی و ایجاد اختلاف میان مردم و مقامات کشورمان کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز روز شنبه در توییتی مداخله‌جویانه، ژست "حمایت از مردم ایران" گرفت و ضمن تکرار ادعا‌های اثبات‌نشده، از ناآرامی‌های اخیر در کشورمان حمایت کرد.

این وزارتخانه همچنین ضمن متهم کردن دوباره مقامات ایران به فساد مالی، مدعی حمایت از «صدای مردم ایران» شد.

نکته جالب آنکه مقامات آمریکایی در حالی به حمایت از ناآرامی‌های ایران برخاسته‌اند که نقش عوامل بیرونی در شکل‌گیری این اعتراضات بر کسی پوشیده نیست. مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین، یکماه پس از اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ در گفتگو با روزنامه سعودی عکاظ صراحتا اقرار کرد که آشوب‌هایی که در اواخر دسامبر (دی‌ماه) در ایران رخ داد، کار اعضا و شبکه‌های وابسته به سازمان مجاهدین خلق موسوم به «منافقین» بود. 

علاوه بر این، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل فعلی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، نیز ماه گذشته در گردهمایی سالانه منافقین در پاریس به نقش این گروهک تروریستی در ناآرامی‌های اخیر کشورمان اذعان کرد.

وی در سخنرانی خود در این گردهمایی گفت: «اعتراضات ایران تصادفی نیستند؛ این اعتراضات اتفاق می‌افتند، چون از قبل هماهنگ شده‌اند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار