کد خبر: 920545
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
رييس مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد رجايي اصفهان :
رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد رجايي اصفهان از استقبال دانش آموزان شهر اصفهان از طرح پارك مهارت دانش آموز ماهر خبر داد.

گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان، رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد رجايي اصفهان با تاكيد بر ترويج فرهنگ مهارت آموزي گفت: طرح پارك مهارت براي اولين بار در كشور جهت استعداد يابي، رغبت سنجي و برنامه ريزي آموزشي براي دانش آموزان 7 تا 15 سال و علاقمند به مهارت آموزي و هدايت ايشان به كارگاههاي آموزش بر اساس توانايي عمومي و انگيزش، همچنين ايجاد بانك اطلاعات دانش آموزان ماهر مي باشد.

احمدرضا منتظري گفت : نياز جامعه به حرفه هاي مختلف امري بديهي است، بنابراين مي بايست دانش آموزان را با مقدمات و اهميت داشتن شغل و ارزش كار و فعاليت در اجتماع آشنا ساخت . زيرا ادامه حيات اجتماع و پيشرفت جامعه اي كه دانش آموزان در آن زندگي مي كنند بستگي به انتخاب شغلي مناسب و سازنده و مفيد دارد. متاسفانه امروز بدليل عدم آشنايي دانش آموزان و نوجوانان با مشاغل مختلف و عدم استعداد يابي و انتخاب رشته هاي سليقه اي ازسوي خانواده هاي ايشان شاهد اشباع شدن جامعه ازفارغ التحصيلان در بعضي از رشته هاي خاص شده ايم كه ماحصل اين پديده بحران بيكاري مي باشد.

وی  خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در سخناتني يكي از ابزار اصلي تحقق اقتصاد مقاومتي را شكل گيري هويت مستقل در نوجوانان و جوانان دانست و خاطر نشان كرد تا زماني كه روحيه استقلال و مقاومت و ايستادگي وجود نداشته باشد اگر مسئولين صدها جلسه هم براي اقتصاد مقاومتي داشته باشند در نهايت كار به نتيجه كامل و صحيح نخواهد رسيد.

منتظري تأكيد كردند  بايد استعدادهاي دانش آموزان شناسايي و پرورش داده شود تا  بتواند منشاء ابتكار در مشاغل و حرفه هاي گوناگون را داشته باشد.

رييس مركز آموزش فني و حرفه اي شهيد رجايي اصفهان در پایان بيان نمود: اين طرح در كشورهايي نظير چين-ژاپن-هند-آلمان-هلند و اسپانيا در حال اجرا است كه نتايج آن را به خوبي از نيرو كار با انگيزه و خلاق آنان مي توان مشاهده كرد و در حال حاضر براي بيش از هزار نفر از دانش آموزان مدارس مقطع ابتدايي در پنج شنبه هر هفته در كارگاههاي الكترونيك،درودگري ،برق ساختمان،تعميركار لوازك خانگي، تراريوم، پرورش گياهان آپارتماني، آشپزي، شيريني پزي، تشريفات، عكاسي، فتوشاپ، كافي شاپ و ... مشغول كسب مهارت مي باشند كه قبل از ورود به كارگاههاي آموزشي والدين دانش آموزان در قالب تور مهارت از كارگاههاي آموزشي مجموعه بازديد و پس از بازديد و استعداديابي در واحد تخصصي مشاوره دانش آموزان وارد كارگاه هاي مذكور شده اند .

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار