کد خبر: 919836
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان :
فرد کلاهبرداری که با ترفند فروش اقساطی خودرو در فضای مجازی، مبلغ 8 میلیارد ریال از شهروندان برداشت کرده بود توسط مأموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، سرهنگ " سيد مصطفي مرتضوي" رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان بيان داشت: در پي شكايت تعداد از شهروندان مبني بر واريز مبلغ 61 میلیون و 500 هزار ریال برای خريد اقساطي خودرو و عدم دريافت خودرو و پاسخگو نبودن شركت موردنظر، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

اين مقام مسئول عنوان داشت: شاکیان پس از مشاهده تبليغاتي با عنوان "فروش خودروهاي داخلي با اقساط 70 ماهه بدون پیش‌پرداخت و تحويل فوري" در کانال‌های مجازی با شخص آگهی‌دهنده تماس گرفته و مبلغ مذكور را به‌عنوان هزینه‌های بيمه و ... پرداخت کرده بودند که فرد کلاهبردار پس از دريافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوي خريداران نبوده است.

وي افزود: مأموران پلیس فتای اصفهان پس از انجام تحقيقات تخصصي در فضاي مجازي، متهم را که مبلغ 8 میلیارد ریال در استان اصفهان و چندین استان دیگر کشور کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و پس از نیابت قضائی دریکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوي با اشاره به اینکه متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان كرد: به‌منظور پيشگيري از وقوع مجدد این‌گونه جرايم و نرسيدن كلاهبرداران سايبري به مقاصد شوم خود، شهروندان می‌بایست پس از انتخاب كالا يا خدمات در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعي و قبل از هرگونه واريز وجهي از كم و كيف خدمات يا كالا و هويت فروشنده مطلع شده و حتي از پرداخت مبالغ كم به‌عنوان پیش‌پرداخت و بيعانه يا عناوين ديگر خودداري کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: درصورتی‌که از اين طريق از آنها كلاهبرداري شده است به پليس فتای اصفهان واقع در خيابان قائميه، کوچه فضيلت مراجعه کنند، همچنين در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي و كانال رسمي پليس فتا در پیام‌رسان‌های داخلي با آي دي cyberpolice با ما در‌ ميان بگذارند.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار