کد خبر: 917999
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
سرپرست امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تاکید کرد:
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان بر ضرورت شتاب بخشی و تسریع بر فرآیند اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال‌ روستایی تصریح کرد و گفت: ۹۴ طرح اشتغالزایی روستایی استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در قالب تفاهم نامه همکاری به بانک سینا جهت جذب اعتبارات معرفی شده است .

راضیه شهاب با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و با هدف رفع محرومیت، توسعه اقتصادی، ایجاد و حفظ اشتغال موجود و با هدف حمایت از طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی از طریق اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت تفاهم نامه ای پیش از این تحت عنوان همکاری بانک سینا، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد مستضعفان و استانداری‌ها منعقد شده که اجرای آن نیز تاکنون با جدیت در استان سمنان ادامه دارد .

شهاب با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین جلسه بررسی این تفاهم نامه جهت اعطای تسهیلات به طرح های اشتغالزای روستایی در سطح استان سمنان خاطرنشان کرد: سهم استان سمنان از اعتبارات این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که در این راستا تعداد ۹۴ طرح و پروژه را معرفی کرده ایم .

وی مقدار ریالی طرح‌های اشتغالزای روستایی استان را مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال برشمرد و گفت : این مقدار پس از تصفیه و پالایش در کمیته اجرایی استان در اختیار بانک سینا قرار گرفته که از مجموع درخواست های مذکور مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال در قالب ۴۸ طرح در بانک سینا مصوب و ابلاغ شده و در حال پرداخت به متقاضیان است .

وی ادامه داد: از بین طرح های مصوب شده تعداد ۴۱ طرح مربوط به بخش کشاورزی، ۶ طرح مربوط به بخش صنعت و یک طرح مربوط به بخش میراث فرهنگی و گردشگری اختصاص دارد .

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تاکید بر طرح های اولویت‌دار در بخش توسعه روستاها خاطرنشان کرد: با توجه به تفاوت تعداد طرح‌های مصوب بین بخش‌های کشاورزی و صنعت به نظر می‌رسد ظرفیت جذب تسهیلات در بخش صنعت به مراتب بیش از بخش کشاورزی بوده است.

شهاب، طرح‌های ارائه شده سازمان جهاد کشاورزی در جلسه روز گذشته بررسی دستاوردهای این تفاهم‌نامه را ۶۵ طرح، اعلام کرد و گفت: همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت ۱۸ طرح، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۷ طرح و اداره کل حمل و نقل پایانه‌ها سه طرح ارائه داد که این طرح‌ها مورد به مورد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در رابطه با طرح های اولویت دار معرفی شده به بانک سینا نیز به منظور رفع نواقص موجود تصمیمات لازم اتخاذ شد.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطر نشان کرد : انتظار می رود که این مقدار تسهیلات با توجه به مهلت ارایه شده از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم‌ کشور تا پایان مرداد ماه جذب اعتبار شود تا روند اعطای تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زا در مناطق روستایی در سطح استان سمنان شتاب بیشتری گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار