کد خبر: 917984
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان‌شرقی:
رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: شورای نگهبان هیچ‌گاه در عمل به وظیفه انقلابی خود کوتاه نیامده و نخواهد آمد،همواره وظیفه انقلابی خود راتشخیص داده و بر این وظایف که دفاع از اسلامیت و جمهوریت عمل می‌کند.

صمد عزیزی  اظهار کرد: ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان است و همه ساله در این روز در مورد این شورا، عملکردش در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صحبت‌هایی می‌شود.

وی با تاکید به اینکه در رابطه با جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران، حرف‌های زیادی وجود دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های اخیر خود در دیدار ۲۹ بهمن با مردم آذربایجان فرمودند که کارکرد اصلی انقلاب، تبدیل نظام طاغوت‌سالار به نظام مردم‌سالار با الهام از تعالی انسانی و قرآن کریم بود.

عزیزی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نظام سیاسی مبتنی بر طاغوت را سرنگون کرد و یک نظام متکی به آرای مردم را براساس همه‌پرسی به نام جمهوری اسلامی تشکیل داد.

وی با تاکید به اینکه شورای نگهبان در دفاع و محافظت از اسلامیت و جمهوریت نقش دارد، تصریح کرد: فقهای معظم شورای نگهبان طبق قانون اساسی مصوبات مجلس را بررسی کرده و اجازه نمی‌دهند مصوبات خلاف احکام شرع و غیرمنطبق با موازین اسلامی، مصوب یا اجرایی شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان خاطرنشان کرد: طبق اصل چهارم قانون اساسی، تمام قوانین و مقررات براساس مبانی تصویب‌نامه قوه مجریه و مصوبات شهر و روستا از نظر بررسی در جهت مغایرت با احکام شرع و اصول قانون اساسی در صلاحیت شورای نگهبان قرار گرفته و بررسی می‌شود. 

وی افزود: فقهای شورای نگهبان اجازه نمی‌دهند تا در کشور قانونی اجرایی شود که خلاف نظام و کشور است چراکه مردم با رژیم طاغوت مبارزه کردند تا نظام دینی را تشکیل دهند.

عزیزی اذعان داشت: نرم‌افزار تدارک کشور براساس اصل منطبق با دین بوده و اظهارنظرکننده آن فقهای شورای نگهبان هستند، از این‌رو شورای نگهبان دو نقش خطیر در دفاع از اسلامیت و جمهورت نظام دارد. 

وی با اشاره به یک مصداق وظایف شورای نگهبان در دفاع از جمهوریت، نظارت شورای نگهبان بر انتخابات را برشمرد و گفت: شورای نگهبان بر انتخابات نظارت دقیق می‌کند به طوریکه نظارت شورای نگهبان براساس اصل ۹۹ در تمام موارد ساری و جاری است.

عزیزی با تاکید به اینکه نظارت بر انتخابات یک عرصه است که شورای نگهبان می‌تواند از جمهوریت دفاع کند، تصریح کرد: طبق سفارش رهبر معظم انقلاب، شورای نگهبان با شجاعت، قاطعیت و دقت به وظایف قانونی خود عمل کرده و هیچ‌گاه تحت‌تاثیر فضا‌سازی حمله و هجمه قرا نمی‌گیرد.

وی افزود: شورای نگهبان در این مدت سعی خود را بر عمل به این تاکیدات رهبری داشته است و معیار خود را تنها قانون قرار می‌داند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان متذکر شد: افرادی که براساس قانون صلاحیت نمی‌گیرند، قطعا شورای نگهبان را مورد حمله قرار خواهند داد و انتظار نمی‌رود که از شورای نگهبان دفاع کنند.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در تمام این سال‌ها تاکید به همه نهادها از جمله شورای نگهبان در خصوص حفظ روحیه، تفکر و عمل انقلابی داشته‌‌اند و بارها تاکید کرده‌اند که با این روحیه به یمن تحقق آرمان‌های والای انقلاب و دفاع از اصول، پیش خواهیم رفت.

 
شورای نگهبان هیچ‌گاه در عمل به وظیفه انقلابی خود کوتاه نیامده و نخواهد آمد

عزیزی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان هیچ‌گاه در عمل به وظیفه انقلابی خود کوتاه نیامده و نخواهد آمد، همواره وظیفه انقلابی خود را براساس شرایط تشخیص داده و بر این وظایف که دفاع از اسلامیت و جمهوریت است، عمل می‌کند.

وی با یادآوری قضیه انتخاب شورای شهر یزد که برخی‌ آن موضوع را بهانه کرده به شورای نگهبان حمله کردند، گفت: شورای نگهبان تنها وظیفه خود را انجام داد چراکه از شورا استعلام تبصره 2 ماده ۲۶ قانون‌های انتخاب شهر و روستا را مبنی بر شرعی و یا غیرشرعی بودن را خواسته بودند و مرجع استعلام‌کننده هم دیوان عدالت بود که فقها به این نظر رسیدند که تبصره 2 اگر به صورت مطلق در نظر گرفته شود، برخلاف احکام شرعی است.

وی با تاکید به اینکه وظیفه شورای نگهبان تشخیص موضوع مغایرت و عدم مغایرت با احکام اسلامی و دینی است، گفت: در بحث صلاحیت ثبت‌نام انتخابات، دلیل اصلی حمله به شورای نگهبان کارکرد شورای نگهبان در مقابله با جریان نفوذ است. 


شورای نگهبان گلوگاه و مرکز حیاتی انقلاب است

عزیزی اضافه کرد: یکی از مواردی که رهبری تاکید کرده بود، این است که اجازه ندهید در دستگاه حاکمیتی نفوذ موردی، جریانی و یا شبکه‌ای شکل گیرد.

وی متذکر شد: شورای نگهبان در بحث صلاحیت نقش خطیری در مقابله با جریان نفود ایفا کرده است و اجازه نداده افراد نفوذی وارد بدنه حاکمیتی شوند. 

عزیزی با استناد به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه حساس‌ترین دستگاه قانونی کشور، شورای نگهبان است، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، شورای نگهبان گلوگاه و مرکز حیاتی کشور است و این شورا مانع انحراف حرکت نظام اسلامی است و با دقت به این جملات می‌توان به اهمیت و حساسیت شورای نگهبان پی برد.


مخالفت با شورای نگهبان و تضعیف آن در حقیقت مخالفت با اسلام است

وی با تاکید به اینکه مخالفت با شورای نگهبان و تضعیف آن در حقیقت مخالفت با اسلام است، گفت: شورای نگهبان از همه می‌خواهد تا به قانون تمیکن کنند زیرا شورای نگهبان خود را فراتر از قانون ندانسته و هیچ‌کسی نیز چنین حقی ندارد.

عزیزی ابراز کرد: ممکن است قانون موجود خلاء یا نقصی داشته باشد، این بهتر از آن است که قانون را کنار بگذاریم چراکه بی‌قانونی شایسته این انقلاب نیست.


دشمن تلاش می‌کند تا شورای نگهبان نتواند وظایف اصلی را در دفاع از اسلام انجام دهد

وی با بیان اینکه یک وجهه دشمن در جنگ نرم ایجاد عملیات روانی و به حالت انفعال درآوردن شورای نگهبان است، گفت: دشمن تلاش می‌کند تا شورای نگهبان نتواند وظایف اصلی را در دفاع از اسلام انجام دهد.

عریزی تاکید کرد: استکبار با کارهایی از قبیل ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نسبت به شورای نگهبان به سمت اهداف خود حرکت می‌کند، لذا از آحاد مردم خواهشمندیم نسبت به شورای نگهبان اعتماد بیشتر و عمیق‌تر از قبل داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر