کد خبر: 917594
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: در سه ماهه نخست امسال 290 پروانه ساختمانی صادر شد.

لقمان حیدری با بیان اینکه یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری صدور پروانه های ساختمانی است، اظهار کرد: در چند سال اخیر کاهش ساخت و ساز تاثیر مهمی بر در آمد شهرداری های کشور داشته است.

وی افزود: اطمینان از ساخت و ساز قانونی و براساس مشخصات فنی و شهرسازی برابر با آیین نامه ها و ضوابط طرح جامع شهرصرفه جویی در هزینه های ساخت و ساز به واسطه استفاده از تجارب فنی و مهندسی در هنگام طراحی، نظارت و بهره مندی از تسهیلات بانکی از مهمترین مزایای اخذ پروانه است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج از صدور 290 پروانه ساختمانی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 142 فقره پروانه، 80 فقره تخریب و نوسازی، 26 فقره تغییر نقشه، 11 مورد تغییر پروانه ساختمانی، 10 مورد اضافه اشکوب، تعمیرات 9 مورد، تبدیل 4 مورد ، تجدید پروانه 3 فقره، دو مورد تعمیرات و یک فقره اضافه اشکوب صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد پروانه های صادره در سه ماهه نخست امسال مربوط به شهرداری منطقه سه با 110 پروانه و کمترین آن نیز به شهرداری ناحیه حسن آباد با یک پروانه بوده است.

وی همچنین اعلام کرد: حوزه شهرسازی مناطق و نواحی منفصل در سه ماهه نخست امسال 1445 فقره گواهی صادر نمود.

 حیدری افزود: صدور یک هزار و 201پاسخ استعلام، 144 مورد عدم خلاف، 91 فقره پایان عملیات ساختمانی، 4 فقره بلامانع شهرسازی، پایان کار ساختمانی 2 مورد و پایان کار قبل از 49 هر کدام 2 فقره و تمدید پایان کار یک مورد از جمله گواهی صادره در سه ماهه نخست سال جاری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج صدور پروانه های ساختمانی باید مشروط به تمامی شرایط لازم در طرح تفصیلی باشد و پس از احراز این مهم پروانه ساختمانی صادر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر