کد خبر: 917397
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
سعید احمدیان
وعده وزیر ورزش برای تغییر و سرعت در اجرای آیین‌نامه استخدام قهرمانان ورزشی در روز‌هایی که گلایه‌های زیادی از مدال‌آوران رشته‌های مختلف ورزشی منتشر می‌شود، یک قدم رو به جلو برای بهبود وضعیتی است که ورزش کشورمان گرفتار آن است. همین چند روز پیش بود که گلایه یکی از کشتی‌گیرانی که هنوز عرق قهرمانی‌اش در جهان خشک نشده بود منتشر شد، قهرمانی که با وجود داشتن چندین مدال جهانی و آسیایی از راه کارگری امرار معاش می‌کند، در حالی که اگر این قهرمانان مورد توجه مسئولان قرار بگیرند، می‌توانند سال‌های درازی خیالمان را از مدال‌آوری در رقابت‌های جهانی و المپیک راحت کنند. با این حال سال‌هاست که عدم رسیدگی به معیشت و آینده شغلی قهرمانان و مدال‌آوران از جمله دغدعه‌هایی است که ورزشکاران را آزار داده و سبب شده تا یک قهرمان آنطور که شایسته است مورد حمایت قرار نگیرد.
پرداخت پاداش نقدی و سکه به ورزشکارانی که در مسابقات آسیایی و جهانی یا المپیک مدال گرفته‌اند، تنها توانسته بخشی از حمایت‌ها و توجه‌ای را که یک ورزشکار برای ورزش قهرمانی و معیشت نیاز دارد، جبران کند. بدیهی است غیر از فوتبالی‌ها و والیبال که با قرارداد‌های چندصد میلیونی و میلیاردی نگرانی بابت آینده‌شان ندارند، دیگر ورزشکاران با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و معیشت و شغل یکی از دغدغه‌های اصلی این قهرمانان است، مسئله‌ای که سبب شده تا آن‌ها همواره چه در مسابقات و چه تمرینات بدون دغدغه نباشند، مانند یک وزنه‌بردار که حتی در زمان بالا بردن وزنه‌ها هم دلمشغولی‌های آینده رهایش نمی‌کند.
در چنین شرایطی اجرای آیین‌نامه استخدامی قهرمانان یکی از مهم‌ترین حمایت‌هایی است که می‌تواند خیال یک قهرمان را بابت آینده شغلی‌اش راحت کند. قهرمانان با توجه به حضور در اردو‌ها و مسابقات متعدد در طول سال، دیگر وقت و زمانی برای کسب درآمد ندارد و زندگی‌شان در ورزش خلاصه می‌شود. به همین دلیل تأمین شغل و یک زندگی بدون دردسر برای قهرمانی که جوانی‌اش را برای کسب افتخار و بالا بردن پرچم کشورمان در مسابقات آسیایی و جهانی گذاشته، کمترین کاری است که می‌توان برای آن‌ها انجام داد. در سال‌های اخیر کم قهرمانانی نداشته‌ایم که با وجود داشتن افتخارات زیاد با دلسردی خانه‌نشین شده‌اند و شرایط سختی را سپری می‌کنند، حتی برخی محتاج نان شب‌شان هستند و دست به هر کاری برای پیش بردن زندگی‌شان می‌زنند، از دست فروشی گرفته تا تغییر تابعیت و مسابقه دادن برای کشور‌های دیگر.
در این راستا صحبت‌های دیروز وزیر ورزش درباره اینکه آیین‌نامه استخدامی قهرمانان با سرعت بیشتری اجرایی شود، برای مدال‌آوران دلگرم‌کننده است، هرچند که تاکنون آماری درباره تعداد استخدام‌هایی که انجام شده یا در مرحله انجام است ارائه نشده است. با این حال صحبت‌های مسعود سلطانی‌فر در صورتی که در عمل هم مشاهده شود نشان از توجه ویژه وزارت ورزش به بحث معیشت و شغل قهرمانان دارد، مسئله‌ای که یکی از خواسته‌های مشترک افتخارآفرینان همه رشته‌های ورزشی است. در چنین شرایطی وزیر ورزش با به سرانجام رساندن و برطرف کردن موانع کوچک یا بزرگی که تا امروز بر سر راه استخدام قهرمانان وجود داشته، می‌تواند یک یادگار باارزش از خود در دوران وزارتش به جا بگذارد، یادگاری که سبب می‌شود تا دیگر مانند امروز کسی نتواند وزیر ورزش را غش کرده به سمت فوتبال و بی‌توجه به دیگر رشته‌ها بداند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ساسان زوله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
باسلام و خسته نباشی،من بخاطر وضع بد مالی پدر مجبور شدم تو اوج از ورزش برم،وقتی هم ورزش میکردم همش تو فکر کار بودم،الانم کار ثابت و درست و حسابی ندارم،لیسانس هم دارم ولی واقعا لیسانسی که تو صنعت کار نکردم،من ساکن خوزستان شهرستان ماهشهرم،تو قطب صنعت پتروشیمی بیکارم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار