کد خبر: 917393
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
ادامه دست‌درازی فوتبالی‌ها به سفره مردم با وجود شرایط سخت اقتصادی کشور
نابسامانی اوضاع اقتصادی جامعه دغدغه‌های بسیاری به وجود آورده، به خصوص برای قشر ضعیف و متوسط جامعه که آسیب‌پذیرتر هم هستند، اما در این شرایط نامناسب که بسیاری از کار بیکار شده‌اند، خیلی‌ها هم ماه‌هاست که چشم انتظار دریافت حقوق هستند
دنيا حيدری
نابسامانی اوضاع اقتصادی جامعه دغدغه‌های بسیاری به وجود آورده، به خصوص برای قشر ضعیف و متوسط جامعه که آسیب‌پذیرتر هم هستند، اما در این شرایط نامناسب که بسیاری از کار بیکار شده‌اند، خیلی‌ها هم ماه‌هاست که چشم انتظار دریافت حقوق هستند و عده‌ای نیز غم امرار معاش دارند، عده‌ای همچنان با خودخواهی تمام به خالی کردن بیت‌المال فکر می‌کنند!
نگاه تأسف‌بار فوتبالی‌ها در روز‌هایی که جامعه با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری دغدغه نان دارند، خبر از لابی‌های میلیاردی، مذاکراتی نجومی و ولخرجی‌هایی هنگفت دارد. حیف و میل‌هایی که از جیب مردمی می‌شود که نمی‌دانند فردا توان گذاشتن تکه‌ای نان بر سفره خانواده خود را دارند یا نه.

اردو‌های بی‌ثمر و پرخرج
بی‌خیالی را این روز‌ها می‌توان به وضوح در چهره مدیران فوتبالی دید، مدیران مقروضی که بی‌توجه به شرایط اقتصادی جامعه، خود را مهیای سفر‌های خارجی می‌کنند، سفر‌های پرهزینه‌ای که می‌تواند بخش مهمی از بدهی تیم‌ها را پوشش دهد، اما برپایی آن سال‌هاست که به عادتی بی‌منطق تبدیل شده است. پرسپولیس راهی اوکراین می‌شود، آن هم با پنج، شش نفر همراهی که نه قراری بر آماده‌سازی آنهاست و نه لزومی به حضورشان. استقلال خود را مهیای سفر ترکیه می‌کند و سپاهان هم در‌به‌در فراهم کردن هزینه ۹۰ هزار یورویی است، هزینه‌های هنگفتی که اگر نگوییم خرج و مخارج سالانه چندده یا حتی چندصد خانواده را تأمین می‌کند، بدون شک می‌تواند قسمت اعظم بدهی باشگاه‌ها را پوشش بدهد، اما به راحتی به جیب اجنبی‌ها ریخته می‌شود.

بی‌توجهی به اوضاع اقتصادی
البته تمام بی‌توجهی‌ها به اوضاع نابسامان جامعه و تنگنای مالی مردم به سفر‌های خارجی و هزینه کردن ارز در آن سوی مرز‌ها خلاصه نمی‌شود و قسمت اعظم داستان به بی‌مبالاتی آقایان در امضای قرارداد‌های نجومی با بازیکنان برمی‌گردد، بازیکنانی که طی سال‌های اخیر ماهیگیری از آب گل‌آلود را خوب آموخته‌اند و با توجه به شرایطی که مدیران برایشان مهیا کرده‌اند از بریدن گوش آن‌ها ابایی ندارند. حال آنکه ارقام نامتعارفی که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، نه از جیب مدیران ناکارآمد که از جیب مردم و بیت‌المال است. مسئله‌ای که البته کمترین اهمیتی برای آن‌ها ندارد که اگر داشت، امروز شاهد بی‌تفاوتی آن‌ها از اوضاع اقتصادی جامعه و مردم و تلاش‌های بی‌دریغ‌شان برای دریافتی‌های هرچه بیشتر نبودیم!

ولخرجی سرخپوشان از شایعه تا واقعیت
محرومیت از فصل نقل و انتقالات پرسپولیس را بر آن داشت تا برای ادامه همکاری با بازیکنان سابق خود، همه جوره به ساز آن‌ها برقصد. بازیکنانی که حضور در جام جهانی آن‌ها را متوقع‌تر از قبل کرده تا جایی که با پیش کشیدن پیشنهادات خارجی که اکثراً بازارگرمی و راهکار دلالان است، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را چنان تحت فشار قرار داده‌اند که به هر رقمی تن دهد. البته این بلندپروازی‌ها و زیاده‌خواهی‌های امروز بازیکنانی که دیگر به یکی، دو میلیارد هم رضایت نمی‌دهند، نتیجه بی‌مبالاتی آقایان و عدم ایستادگی برابر خواسته‌های نامعقول بازیکنان است. به طور مثال، گفته می‌شود وحید امیری که مدعی است هیچ شرط ویژه‌ای برای ادامه همکاری با پرسپولیس ندارد، خواهان رقمی حدود ۳ و نیم میلیارد تومان برای یک فصل است. مبلغی که البته برخی سایت‌های هواداری رقیب، رقم آن را ۵‌میلیارد تومان برای یک نیم‌فصل خوانده بودند.
این شایعه می‌تواند متأثر از این باشد که گفته می‌شود قطری‌ها به وینگر ملی‌پوش پرسپولیس، مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار پیشنهاد داده‌اند. البته وحید امیری تنها بازیکنی نیست که گفته می‌شود پیشنهادی نجومی از سوی سرخپوشان دریافت کرده و خبر‌ها حاکی از آن است که سروش رفیعی هم پیشنهادی نجومی داده که البته باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای این مسئله را رد می‌کند: «کدام ۴ و نیم میلیارد تومان؟! می‌خواهند در پرسپولیس دودستگی ایجاد کنند.»

دست و دلبازی استقلال از جیب مردم
ولخرجی‌های دست و دلبازانه تنها مختص پرسپولیسی‌ها نیست و استقلالی‌ها هم که این روز‌ها حاشیه‌های زیادی دارند از این غافله عقب نمانده‌اند. مهم‌ترین مسئله در خصوص استقلال پیشنهاد یک میلیون دلاری ابراهیمی است که جالب‌ترین قسمت آن تأکید این بازیکن به دریافت دستمزدش به دلار است! مبلغ قابل توجهی که می‌تواند به تنهایی رکورد قرارداد‌های نجومی را بزند. البته اگر از شایعه درخواست یک میلیون دلاری تیام که چیزی در حدود ۸ میلیارد تومان می‌شود، چشم‌پوشی کنیم. قراردادی که با توجه به دست و دلبازی‌های استقلال در طول سال‌های اخیر و در حالی که حاضر به جذب بازیکن مصدوم با رقمی میلیاردی شدند، عقد آن خیلی هم دور از انتظار نیست. علاوه بر این ملکی عضو هیئت مدیره استقلال هم افشا می‌کند که وزیر ورزش هفته گذشته ۵۰۰ هزار دلار به آن‌ها داد، اما به پرسپولیسی‌ها نه. مسئله‌ای که یک سؤال مبهم را ایجاد می‌کند و آن اینکه چرا در روز‌های سخت دلاری و صرفه‌جویی، وزارت برخلاف قانون به استقلالی‌ها به دلار کمک کرده است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار