کد خبر: 916685
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود از بازگشت پیکر مطهر شهید محمدعلی عامریون ۳۴ سال پس از آسمانی‌شدن این شهید شاهرودی خبر داد.

کمیل قندهاری با اعلام این خبر اظهار کرد: پیکر مطهر این شهید تازه تفحص‌شده چهارشنبه این هفته وارد شاهرود و پنج‌شنبه پس از تشییع بر روی دستان مردم شهیدپرور در گلزار شهدا محله باغزندان به خاک سپرده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید محمدعلی عامریون در عملیات والفجر ۸ به درجه رفیع شهادت رسید افزود: این شهید والامقام ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۴ در عملیات والفجر هشت در جزیزه بوارین به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه این شهید دانشجوی ادبیان دانشگاه شیراز بوده تصریح کرد: این شهید دانشجو به عنوان معاون دسته در عملیات والفجر هشت اشتغال داشته و بعد از ۷ ماه و ۲۱ روز حضور در جبهه به شهادت رسیده است.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود با بیان اینکه شهید عامریون در وصیت‌نامه خود تاکید بسیار زیادی بر حجاب و عفاف اسلامی داشته گفت: نکته جالب این است که پیکر این شهید والامقام نیز در آستانه روز حجاب وارد شاهرود و همزمان با 21 تیرماه روز حجاب و عفاف در زادگاهش شاهرود تشییع می‌شود.

وی یادآوری کرد: این شهید دانشجو در بخشی از وصیت‌نامه خود دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید و معلمان را خطاب قرار داده و می‌فرمایند: شما استادان، محصلان و وارثان خون هزاران شهید، بدانید که مسؤولیت سنگینی به عهده دارید و می‌توانید با خوب درس دادنتان و شما دانش‌آموزان با خوب درس خواندنتان، وظیفه‌تان را به نحو احسن انجام بدهید و بدانید که اول تزکیه و بعد تعلیم است.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج سپاه شاهرود ضمن دعوت از عموم مردم شهیدپرور و قدرشناش شاهرود برای حضور در آیین های استقبال، تشییع و تدوفین این شهید والامقام گفت: همچنین آیین وداع با پیکر این شهید نیز شب قبل از تشییع در شاهرود برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به رجعت سرخ این شهید والامقام در ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: این شهید علاقه زیادی به مفقودالاثری و عدم بازگشت پیکرش بعد از شهادت داشته و اینک بعد 34 سال پیکر مطهرش باردیگر عطر شهادت را در شهر شهیدپرور شاهرود پراکنده می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار