کد خبر: 916524
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی:
دیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی، تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان را 12 هزار نفر اعلام کرد.

جعفر سمساری در نشست خبری با خبرنگاران استان آذربابجان‌شرقی با اشاره به آمار بخشودگی جرایم در جهت بهبود فضای کسب و کار توسط تأمین اجتماعی اظهار کرد: این طرح به مدت دو ماه در استان اجرایی شد که ۲۵ هزار و ۶۰۷ کارفرما درخواست استفاده از طرح بخشودگی را داشتند. 

وی افزود: براساس قانون مصوب، مجموع مبلغ بدهی معوقه ۱۹۱ میلیارد تومان بود که ۵۱ میلیارد تومان مربوط به جرایم تاخیر در پرداخت است که مورد بخشودگی قرار گرفت.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان، گستره تأمین اجتماعی در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در بخش بیمه‌ای 28 شعبه، هشت کارگزاری،هفت شعبه اقماری و در بخش درمان دو بیمارستان و 12 درمانگاه وجود دارد.

وی متذکر شد: ضریب تأمین اجتماعی استان نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از جمعیت شاغل استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و نرم کشور در این شاخص ۶۳ درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود. 

سمساری، با بیان اینکه نسبت حمایت استان 5.31 است و نشان می‌دهد که به‌ازای هر مستمری‌بگیر حدوداً پنج نفر شاغل، حق بیمه پرداخت می‌کنند که نرم کشوری 5.29 است. 

وی خاطرنشان کرد: ۵۲ درصد از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ابراز کرد: نسبت مصارف به منابع تأمین اجتماعی استان نشان می‌دهد، ۹۰ درصد از منابع صرف تأمین تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت بیمه‌ای می‌شود. 

وی با بیان اینکه تعداد بیمه‌شدگان استان آذربایجان‌شرقی 648 هزار و 78 نفر است، گفت: تعداد بیمه‌شدگان اختیاری 45 هزار و 552، باربران یک‌هزار و 522، مشاغل آزاد 59 هزار و 749، رانندگان 59 هزار و 795، توافقی 4 هزار و 253، بیکاری 12 هزار و 33، کارگران ساختمانی 56 هزار و 186، قالی‌بافان 49 هزار و 314، اجباری 385 هزار و 222، خادمان مساجد یک‌هزار و 341 و سایر 3 هزار و 41 در آذربایجان‌شرقی است. 

سمساری، با اشاره به اقدامات توسعه‌ای در تأمین اجتماعی استان بیان کرد: ساختار نوین ارائه خدمات، توسعه خدمات غیرحضوری، توسعه جغرافیایی و تسهیل امور از جمله این اقدامات است. 

وی با بیان اینکه تعداد مستمری‌بگیران براساس نفر در استان 166 هزار و 768 نفر است، تصریح کرد: تعداد بازنشستگان 85 هزار و 228 نفر، از کار افتاده 7 هزار و 787 نفر و بازمانده 73 هزار و 753 است. 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان ادامه داد: تعداد مستمری‌بگیران براساس پرونده، 133 هزار و 7 نفر است که تعداد بازنشستگان 85 هزار و 228، از کارافتاده 7 هزار و 787 همچنین فوتی 39 هزار و 992 نفر است. 

وی، در تشریح اقدامات سازمان در دولت تدبیر و امید بیان کرد: جبران کسری تراز مالی طی شده و انجام به هنگام تعهدات، اعتباربخشی به دفترچه‌های درمانی، افزایش تعداد داروهای تحت پوشش، پالایش بیمه‌شدگان خاص و مشمول کمک دولت از جمله اقدامات است. 

سمساری ادامه داد: گسترش بخش آی تی در سازمان، ارائه لیست حق بیمه کارگاه‌های به صورت اینترنتی، واگذاری عملیات حسابرسی به کارگزاری‌ها، بخشودگی جرایم، صدور احکام افزایش ضریب حقوقی مستمری‌بگیران و پرداخت آن در اولین ماه‌های سال نیز از دیگر اقدامات سازمان است.

وی توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد خدمات به صورت غیرحضوری است به‌‌گونه‌ای که مستمری‌بگیران، بیمه‌شدگان و کارفرمایان می‌توانند از این خدمات غیرحضوری و بدون مراجعه به سازمان استفاده کنند. 

مدیرکل تأمین اجتماعی استان با بیان اینکه مطالبات سازمان تأمین اجتماعی در آذربایجان‌شرقی ۵۳۰ میلیارد تومان است که این مبلغ قطعیت دارد، تاکید کرد: بیشتر این مطالبات نیز از شهرداری‌ها و شرکت‌ واحد است اما امکان تقسیط مطالبات فراهم است و حاضریم در این زمینه در قالب بخشودگی جرایم تاخیر در  پرداخت همکاری کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر