کد خبر: 916145
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: سرمایه در گردش و نقدینگی مشکل اصلی کارخانه‌ها در مراغه است و این مشکلات با تخصیص تسهیلات قابل رفع شدن است.

علی جهانگیری  در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی مراغه اظهار داشت: افزایش سرمایه در گردش واحدهای صنعتی در استان از طریق پرداخت تسهیلات ضروری است.

وی افزود: با افزایش نرخ ارز، سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی نسبت به سال قبل 40 درصد بیشتر مورد نیاز است.

جهانگیری گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، رفع موانع تولید از راهبردهای اصلی استانداری و دستگاه‌های اجرایی در آذربایجان‌شرقی است.

وی اضافه کرد: با افزایش نرخ ارز، سود بیشتری نصیب صادرکنندگان شده اما واحدهای واردکننده مواد اولیه را دچار مشکل و نیازمند افزایش سرمایه می‌کند.

جهانگیری در ادامه افزود: تلاش مسوولان استان تأمین ارز مورد نیاز برای واحدهای صنعتی و رفع موانع تولید  با تخصیص تسهیلات مورد نیاز برای واحدهای صنعتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه فرماندار و کارشناسان استان از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی در این  شهرستان بازدید و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی و دستورهای لازم در این خصوص را صادر کردند.

جهانگیری با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی مراغه، بیان داشت: سرمایه در گردش و نقدینگی مشکل اصلی کارخانه‌ها در مراغه است و این مشکلات با تخصیص تسهیلات قابل رفع شدن است.

از کل  150  کارخانه و واحد تولیدی و صنعتی در مراغه  بیشتر از 50 درصد آنها به خاطر مشکلات اقتصادی، راکد و غیرفعال هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر