کد خبر: 915426
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
شهرداری اعلام کرد
اگر راننده‌ای در فضای پارک حاشیه‌ای که پارکومتر دارد، غیرمجاز پارک کند، هم از سوی پلیس جریمه می‌شود و هم مشمول پرداخت عوارض پارک حاشیه‌ای می‌شود که باید همانند عوارض خودرو سالانه آن را بپردازد.
معاونت حمل و نقل ترافیک در پاسخ به مطلب «جوان» تحت عنوان «جریمه رانندگان به دلیل کم‌کاری شهرداری» جوابیه‌ای را ارسال کرد که در آن عنوان شده است اگر راننده‌ای در فضای پارک حاشیه‌ای که پارکومتر دارد، غیرمجاز پارک کند، هم از سوی پلیس جریمه می‌شود و هم مشمول پرداخت عوارض پارک حاشیه‌ای می‌شود که باید همانند عوارض خودرو سالانه آن را بپردازد.
معاونت حمل و نقل ترافیک اعلام کرد: تمامی دستگاه‌های پارکومتر نصب‌شده در معابر شهری فعال بوده و به صورت روزانه از طریق اکیپ‌های اجرایی تعمیر و نگهداری می‌شوند. در موارد اندکی به دلیل خرابکاری که در سیستم پارکومتر‌ها از طریق افراد قانون‌گریز که تمایلی به پرداخت عوارض پارک حاشیه‌ای ندارند، ایجاد می‌شود که این موضوع حداکثر ظرف ۲۴ ساعت رفع و رجوع می‌گردد. تدوین برنامه عملیاتی تجهیز معابر پارک حاشیه‌ای شهر تهران توسط شهرداری تهران به اتمام رسیده و طی روز‌های آتی تقدیم شورای اسلامی شهر تهران خواهد شد تا از طریق آن شورا بررسی و در صورت صلاحدید به تصویب برسد.
نحوه استفاده از دستگاه‌های پارکومتر به صورت حک‌شده روی دستگاه‌های پارکومتر وجود دارد و شهروندان زیادی از موضوع مطلعند، لیکن برای اطلاع بیشتر در این خصوص اقدامات دیگری نظیر نصب بنر، الصاق اطلاعیه نحوه استفاده از پارکومتر به شیشه‌های خودرو‌های شهروندان، اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های تصویری و مطبوعات در دستور کار بوده و ظرف روز‌های آتی شهروندان شاهد این اقدامات خواهند بود.
در شهر تهران حدود ۲۱۰۰ دستگاه پارکومتر برای حدود ۱۵ هزار فضای پارک نصب شده که از طریق یک داشبورد مدیریتی به صورت روزانه رصد می‌شود و به محض اطلاع از هرگونه اختلال، خرابکاری، سرقت و نظایر آن اکیپ‌های اجرایی بلافاصله به محل اعزام و نسبت به تعمیر و راه‌اندازی سیستم اقدام می‌نمایند.
طی روز‌های اخیر و با توجه به توافقات انجام شده با پلیس محترم راهور تهران، تشدید اعمال مقررات در دستور کار پلیس محترم قرار گرفته و شهروندانی که بدون پرداخت عوارض پارک حاشیه‌ای اقدام به توقف در معابر مجهز به پارکومتر می‌نمایند، علاوه بر جریمه تخلف توقف در محل‌های ممنوعه، مشمول پرداخت عوارض پارک حاشیه‌ای می‌گردند که این عوارض در پایان هر سال و همانند عوارض خودرو از طریق شهرداری تهران قابل وصول خواهد بود.
بدیهی است، استمرار اعمال مقررات از طریق پلیس محترم راهور، ضامن موفقیت مدیریت پارک حاشیه‌ای و دریافت عوارض قانونی از شهروندان بوده و این امر به مرور باعث ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری تهران خواهد بود. عملیات تجدید خط‌کشی و شماره گذاری معابر پارک حاشیه‌ای از ابتدای خردادماه آغاز شده و مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا پایان خردادماه به اتمام خواهد رسید.
توسعه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای با استفاده از نرم‌افزار‌ها و روش‌های نوین نظیر موبایل پارک واپ در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک بوده و مراحل تهیه مستندات و پیوست‌های فنی آن در مراحل پایانی بوده و امیدوارم مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در نیمه اول سال جاری، شاهد انتخاب پیمانکار ذیصلاح و راه‌اندازی آزمایشی آن در یکی از مناطق شهر تهران باشیم. ت. مامی پارکومتر‌ها در حال حاضر فعال بوده و شهروندان محترم در صورت مشاهده هرگونه اختلال احتمالی در سیستم پارکومتر‌ها می‌توانند مراتب را از طریق تلفن سامانه همگانی ۱۸۸۸ به اطلاع شهرداری تهران برسانند تا نسبت به رفع مشکلات اقدام گردد.
برابر مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی در صورتی که پارکومتری فعال نباشد، توقف در آن محل به منزله توقف در محل‌های ممنوعه بوده و متخلفین مشمول جریمه از طریق پلیس محترم راهور خواهند بود لذا توصیه می‌شود شهروندان محترم از توقف در این محل‌ها اجتناب نمایند.
«جوان»: گویا مسئولان در معاونت ترافیک کمتر به پارک حاشیه‌ای سر می‌زنند؛ چرا که پارک حاشیه‌ای به دلیل نبود نظارت کافی همچنان نابسامان است و در نقاط پرتردد و مرکزی شهر، شهرداری در سال‌های گذشته برای مراکز تجاری و خدماتی و حتی مسکونی پارکینگ مناسب را در نظر نگرفته است که حالا باید شهروندان هزینه کم‌کاری شهرداری را بپردازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار