کد خبر: 915356
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
شهروندان مزاحمت‌های ساخت‌وساز را به ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاع دهند
کسانی که ساختمان‌سازی می‌کنند باید در ساعات مشخصی مشغول فعالیت شوند و کار خود را تا ساعت ۲۱ پایان دهند
ساخت‌وساز در شهر تهران ادامه ادامه دارد. سروصدا و مزاحمت‌های گاه و بیگاه از یک سو و حوادث ساختمانی از سوی دیگر سبب شده است نظارت بر ساخت‌وساز تشدید شود. اواخر هفته گذشته بر اثر سقوط بالابر جرثقیل در خیابان زحمتکش دو کارگر فنی که در یک پروژه بزرگ ساختمانی سرگرم نصب سازه جرثقیل ثابت تاورکرین ویژه انتقال مصالح ساختمانی در طبقات مختلف ساختمان در حال ساخت بودند جان خود را از دست دادند. در این خصوص مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران از نظارت بر ساخت‌وساز و رسیدگی به مزاحمت‌ها در عملیات ساختمانی خبر داد و اعلام کرد در شهر تهران حدود ۳۰۰ جرثقیل ساختمانی غیراستاندارد وجود دارد که در صورت رعایت نکردن ضوابط و مقررات ایمنی جلوی فعالیت‌شان گرفته می‌شود.

۳۰۰ دستگاه تاورکرین فعال در تهران گواهی استاندارد ندارند

حمید موسوی، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: هم‌اکنون ۶۶۸ تاورکرین در مناطق مختلف تهران فعالیت می‌کنند که ۳۳۸ دستگاه گواهی صلاحیت اپراتور و ۳۵۳ دستگاه نیز گواهی ایمنی از سازمان استاندارد دریافت کرده‌اند. ۳۰۰ دستگاه نیز به‌دلیل تعلل در اخذ مجوز اخطاریه دریافت کرده‌اند و در صورت دریافت نکردن گواهی، با حکم قضایی فعالیتشان متوقف می‌شود. سال ۹۴ دو نفر و سال گذشته یک نفر در تهران به دلیل سقوط جرثقیل جان باختند. بیشترین تاورکرین‌های فعال حال حاضر پایتخت نیز با تعداد ۲۱۶ مورد هم‌اکنون در منطقه یک فعالیت می‌کنند.

مزاحمت‌های ساخت‌وساز را اطلاع دهید

همچنین مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران گفت: شهروندان مزاحمت‌های ساخت‌وساز شهری را به ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اطلاع دهند. سیدحمید موسوی به شهرنوشت گفت: موضوع تخریب و نوسازی در کلانشهر‌ها همچون تهران و سطح دانش فنی و تکنولوژی موجود در ساخت‌وساز باعث می‌شود مزاحمت‌هایی ایجاد و آسیب‌هایی به مجاوران، عابران و ساکنان وارد شود. تعداد زیادی از ساختمان‌ها همچنان به روش سنتی احداث شده و همین امر موجب می‌شود آلودگی‌های صوتی، سدمعبر ساختمانی، تجاوز به حریم معابر، سقوط داربست‌ها و سقوط مصالح صورت گیرد و این موضوع باعث می‌شود کیفیت زندگی برای شهروندان و آنچه قانونگذار وضع کرده است وجود نداشته باشد. وی گفت: براساس قانون و مقررات ملی ساختمان در مبحث ۱۲ هیچ شهروند، مالک و سازنده‌ای حق ندارد در اجرای پروژه ساختمانی موجبات آزار به همسایگان و عابران را ایجاد کند و باید سلامت و بهداشت شهروندان اعم از ساکنان و عابران را تضمین و طبق قوانین، ضوابط و بخشنامه‌های شهرداری عمل کند. به گفته مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران، کسانی که ساختمان‌سازی می‌کنند باید در ساعات مشخصی مشغول فعالیت شوند و کار خود را تا ساعت ۲۱ شب پایان دهند، اما از آنجا که خلأ قانونی در این زمینه وجود دارد و اداره راهنمایی و رانندگی اجازه تردد خودرو‌های سنگین و حمل بار را در روز نمی‌دهد، این کامیون‌ها شب هنگام برای تخلیه بار اقدام می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود آرامش و آسایش شهروندان از بین برود. شهرداری تهران فارغ از هرگونه قانونی پل ارتباطی بین مردم و شهروندان است و تقاضای مدیریت شهری این است که هرگاه شهروندی تخلفی را مشاهده کرد با سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ تماس بگیرد. مأموران شهرداری موظفند با فرد خاطی برخورد کنند و عوامل شهرداری اغلب در بازه زمانی کمتر از یک ساعت در محل حضور پیدا می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار