کد خبر: 915247
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
رانت در اعطای طرح ترافیک باعث شد اعضای شورای شهر پورسیدآقایی را به صحن شورا احضار کنند
انتقادات فراوانی پیش از اجرای طرح جدید ترافیک مطرح شد، اما انتظار می‌رفت با آغاز طرح لااقل از شدت انتقادات کمتر شود، ولی اینگونه که نشد هیچ، همین دیروز هم موج جدید انتقادات از نحوه تخصیص طرح ترافیک به حدی بالا گرفت که...
ماجرای طرح ترافیک بیشتر از تصور قبلی کشدار شده است! انتقادات فراوانی پیش از اجرای طرح جدید ترافیک مطرح شد، اما انتظار می‌رفت با آغاز طرح لااقل از شدت انتقادات کمتر شود، ولی اینگونه که نشد هیچ، همین دیروز هم موج جدید انتقادات از نحوه تخصیص طرح ترافیک به حدی بالا گرفت که شورای شهری‌ها معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران را به صحن شورا احضار کردند. هفته گذشته شهرداری تهران در راستای شفافیت کاری (!) جدول خبرنگاران دریافت‌کننده طرح ترافیک را منتشر کرد، اما همین انتشار بر ابهامات پیشین افزود. نمایندگان مجلس و فرزندانشان به اسم خبرنگار از شهرداری طرح ترافیک دریافت کرده‌اند! پورسیدآقایی با ادعای مقابله با رانت، طرح ترافیک جدید را با وجود مخالفت‌های فراوان به طور یکجانبه به کرسی نشاند، اما حالا معلوم شده که تخصیص طرح ترافیک امسال آمیخته با رانت بوده است!
مطابق اسامی که خود شهرداری تهران منتشر کرده، کسانی امسال طرح ترافیک خبرنگاری گرفته‌اند که خبرنگار نیستند. هم‌حزبی‌ها و هم‌جناحی‌های معاونت حمل‌و‌نقل شهرداری تهران در میان دریافت‌کنندگان طرح ترافیک خبرنگاری هستند. ادعای پورسید آقایی با اجرای طرح جدید ترافیک، مبارزه با رانت، اجرای عدالت و کاهش آلودگی و ترافیک بود، اما تا‌کنون این اهداف محقق که نشده هیچ، رانت جدیدی هم در اعطای طرح جدید ترافیک شکل گرفته است.
البته باندبازی در دوره یک سال و اندی شهرداری و شورای شهر جدید، چیز چندان عجیبی نیست که اوج نتیجه آن در استعفای نجفی بعد از چند ماه سکانداری شهرداری متبلور شد. گروکشی سیاسی در انتخاب شهردار جدید، تغییر بی‌دلیل نام خیابان‌ها و کوچه‌های تهران، حذف نام میدان امام هادی (ع)، خوابیدن پروژه‌های شهری و اذعان خود شورایی‌ها به تعطیلی امور مدیریت شهری و... نمونه‌های دیگری از نمود باندبازی و رانت‌پروری مجموعه مدیریت جدید شهری است.
داستان طرح ترافیک، اما به قدری دامنه‌دار شد که روز گذشته صدای اعضای شورای شهر را رسماً و البته برای چندمین بار درآورد. اعتراضات به حدی زیاد شد که شورایی‌ها پورسیدآقایی را به صحن شورا احضار کردند.
نماینده مجلس و پسرش طرح خبرنگاری گرفتند!
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از نماینده‌های مجلس و فرزندانشان آرم طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کرده‌اند، گفت: این کار درست نیست؛ این طرح قرار بود برای خبرنگاران باشد، آن مسئولی که پشت میز می‌نشیند و راننده شخصی دارد، نیاز به طرح ترافیک ندارد.
ناهید خداکرمی با اشاره به لیست ناقص منتشر شده طرح ترافیک خبرنگاری گفت: در این لیست اصلاً مشخص نیست که خبرنگاری که اسمش آمده برای کدام رسانه است. وی با بیان اینکه من با مسئولان شهرداری در‌این‌باره صحبت کردم، گفت: آن‌ها گفتند ما فقط اسامی را منتشر می‌کنیم و افرادی که به ما مدارک داده‌اند آرم خبرنگاری دریافت کرده‌اند و برخی از افراد در انجمن‌های مختلف حضور داشته و رسانه نداشته‌اند به همین دلیل ما اسامی رسانه‌ها را اعلام نکرده‌ایم!
خداکرمی با اشاره به اینکه برخی از نماینده‌های مجلس و فرزندانشان آرم طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کرده‌اند، گفت: این کار درست نیست؛ این طرح قرار بود برای خبرنگاران باشد، آن مسئولی که پشت میز می‌نشیند نیاز به طرح ترافیک ندارد.
وی در پاسخ به این سؤال که وقتی افرادی که داشتند خبرنگاران را پایش می‌کردند به اسم نمایندگان مجلس برخورد کرده‌اند، چرا دوباره برای آن‌ها و خانواده‌هایشان طرح صادر کرده‌اند، گفت: مسئولان شهرداری می‌گویند ما به آن‌ها زنگ زده‌ایم که اسامی‌تان را منتشر می‌کنیم و این برای شما خوب نیست، اما آن‌ها گفته‌اند که بچه‌های ما با ما کار می‌کنند!
خداکرمی با بیان اینکه در کشور گروهی هستند که یک ارزن و نخود حاضر نیستند به مستحق برسد خطاب به نمایندگانی که آرم طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کرده‌اند، گفت: این نمایندگان چرا سهمیه گرفته‌اند باید سهمیه را به خبرنگاری می‌دادند که با پراید در سطح شهر تردد می‌کند، این‌ها که راننده دارند و پشت میزنشین هستند.
وی با تأکید بر این موضوع که ما به دنبال این هستیم که اسامی خبرنگاران با نام رسانه منتشر شود، گفت: ما از معاونت حمل‌ونقل ترافیک می‌خواهیم که نام رسانه‌ها را منتشر کند.
به گفته خداکرمی در لیست خبرنگاران افرادی هستند که خبرنگار نیستند و از لحاظ مالی وضعیت خوبی دارند، ولی باز هم طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کرده‌اند.

تخلف معاونت حمل‌و‌نقل

در همین زمینه عضو دیگر شورای شهر، مجید فراهانی هم با اشاره به انتقاد شورای شهر تهران نسبت به انتشار اسامی خبرنگاران دریافت‌کننده طرح ترافیک بدون اعلام نام رسانه اظهار کرد: این موضوع مورد انتقاد کمیسیون برنامه و بودجه بوده و موضوع به کمیسیون عمران و حمل‌ونقل انتقال داده شده است. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آیین‌نامه توزیع طرح ترافیک خبرنگاری آمده است که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران موظف است نام، رسانه محل اشتغال و نوع فعالیت تمامی دریافت‌کنندگان این سهمیه‌ها را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر کند این موضوع رعایت نشده است. فراهانی بیان کرد: این اقدام معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران تخلف بوده و با توجه به جلسه‌ای که با معاون حمل‌ونقل برگزار شده این موضوع به وی اعلام شده و قرار است اسامی خبرنگاران به همراه رسانه محل اشتغال منتشر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار