کد خبر: 910975
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
وزير بازرگاني امريكا درخواست وزراي دارايي و خارجه سه كشور اروپايي را براي معافيت شركت‌هاي اروپايي را از تحريم‌هاي ثانويه امريكا عليه ايران رد كرد.

به گزارش «جوان» وزراي دارايي و خارجه انگليس، فرانسه و آلمان در نامه‌اي به همتايان امريكايي خود درخواست كردند، شركت‌هايي را كه پس از اجراي برجام در ايران سرمايه‌گذاري كرده‌اند از تحريم‌ها مستثني كنند. وزراي خارجه و دارايي بريتانيا، فرانسه و آلمان در نامه‌اي به همتايان امريكايي خود بر تعهد كشورهايشان در زمينه حفظ توافق هسته‌اي با ايران تأكيد كردند.
در نامه مشترك وزراي خارجه و دارايي سه كشور اروپايي از دولت امريكا خواسته شده بود، آن دسته از شركت‌هاي اروپايي را كه پس از اجراي برجام در ايران سرمايه‌گذاري كرده‌اند از تحريم‌هاي ثانويه خود مستثني كند. در اين نامه كه در تاريخ چهارم ماه ژوئن به امضاي وزراي خارجه و دارايي سه كشور اروپايي رسيده، بار ديگر تأكيد شده كه خروج ايران از توافق هسته‌اي مي‌تواند منطقه خاورميانه را دستخوش ناامني بيشتري كند و از اين منظر موجب تحميل هزينه‌هاي امنيتي بالايي خواهد شد.
در اين نامه همچنين از اقدامات ايالات متحده امريكا براي به خطر انداختن منافع امنيتي كشورهاي اروپايي ابراز نگراني شده است. گفتني است، نامه وزراي خارجه و دارايي بريتانيا، فرانسه و آلمان به امضاي فدريكا موگريني، مسئول سياست خارجي اروپا و برخي ديگر از ديپلمات‌هاي ارشد اتحاديه اروپا نيز رسيده بود.
در تحريم ايران به كسي تخفيف نمي‌دهيم
وزير بازرگاني امريكا درخواست وزراي دارايي و خارجه سه كشور اروپايي براي معافيت شركت‌هاي اروپايي از تحريم‌هاي ثانويه امريكا عليه ايران را رد كرد و تنها يك روز پس از انتشار خبر ارسال نامه وزيران دارايي و خارجه فرانسه، آلمان و بريتانيا خطاب به همتايان امريكايي خود با هدف ارائه درخواست معافيت شركت‌هاي اروپايي از تحريم‌هاي ثانويه ايالات متحده عليه ايران، وزير بازرگاني امريكا به طور ضمني اين درخواست را رد كرد. ويلبر راس، وزير بازرگاني امريكا در جريان گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني سي‌ان‌بي‌سي در پاسخ به سؤالي در‌خصوص چشم‌انداز تحريم‌هاي پيش‌رو عليه اقتصاد ايران گفت: «فكر نمي‌كنم ايالات متحده در مورد تحريم‌هاي مرتبط با ايران استثنا و تخفيفي قائل شود.» راس بدون آنكه به طور مستقيم اشاره‌اي به درخواست ديپلمات‌هاي ارشد اروپايي كند، ادامه داد: «تنها در مواردي بسيار نادر و خيلي مشخص از جمله موارد بشردوستانه مي‌توان انتظار برخي تخفيف‌ها را داشت.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار