کد خبر: 907495
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
محمد میرکیانی :
نویسنده سریال «حکایت‌های کمال» گفت: یکی از ویژگی‌های قصه این سریال پرماجرا بودن آن است. «حکایت‌های کمال» سریالی طنز با تنوع شخصیت و ماجرا است.

«محمد میرکیانی» نویسنده سریال «حکایت‌های کمال» گفت: در حال حاضر گروهی متشکل از چند نویسنده (سیدحسین امیرجهانی، نسیم عرب امیری و آزاده محسنی) مشغول نگارش این سریال هستند و قرار است به زودی وارد مرحله تولید شود.

این نویسنده با اشاره به اینکه لزوما هر کتابی،‌ نمی‌تواند به اثری نمایشی تبدیل شود، بیان داشت: اگر بخواهیم کتابی را به آثار نمایشی تبدیل کنیم، آن کتاب باید پایه ماندگاری و خلاقیت را داشته باشد. یکی از کتاب‌هایم با نام «قصه‌ ما مَثَل شد» در گروه سنی نوجوان بود که سریالی هم از روی آن ساخته شد. این کتاب در سال 86 کتاب سال شد. 

وی در ادامه بیان داشت: در کل کتاب‌هایی که جان‌مایه اندیشه و تفکر در آنها وجود داشته باشد، در تبدیل به آثار نمایشی موفق می‌شوند. «حکایت‌های کمال» نیز در پرداخت، تصویری شده و به این دلیل که می‌خواست سریال شود، تصاویری به آن اضافه شد و صد درصد شبیه نسخه مکتوب آن نیست. تاریخچه تکامل اجتماعی است و این تفاوت آن با سایر کارها است. کاری آموزشی است که آداب و رسوم، سنت‌ها، فضا، خانه، بازی‌ها و اسباب بازی‌ها و آدم‌ها را در گذشته نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این سریال شباهتی با «قصه‌های مجید» اثر هوشنگ مرادی کرمانی دارد یا نه؟ بیان داشت: نه، از اساس با آن کار فرق دارد. تعداد قسمت‌های «قصه‌های مجید» زیاد نبود و از طرفی «حکایت‌های کمال» تاریخچه تکامل اجتماعی افراد را در تهران نشان می‌دهد و از نظر محتوایی نیز با آن کار تفاوت دارد. همچنین «قصه‌های مجید» تعداد شخصیت‌های محدودی داشت، اما در اینجا شخصیت‌ها بیشتر هستند.

وی در ادامه افزود: فکر می‌کنم این سریال فضای دوست‌داشتنی خوبی دارد. تنوع موضوعی، تنوع شخصیت‌ها، فضا و ماجراها این کار را متفاوت کرده و فضایی ایجاد خواهد کرد که فرزندان دور سفره خاطرات والدین‌شان بنشینند.

میرکیانی با اشاره به قصه کلی این سریال گفت: «حکایت‌های کمال» تاریخچه تکامل اجتماعی انسان است و این تفاوت آن با سایر کارهاست. کاری آموزشی است و آداب و رسوم و سنت‌ها، بازی‌ها، اسباب‌بازی‌ها و آدم‌ها را از دهه 40 تا الان به تصویر می‌کشد. خیلی‌ها فکر می‌کنند این قصه، فقط قصه کمال است؛ در صورتی که اینطور نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه آیا مخاطب نوجوان امروزی می‌تواند با این سریال ارتباط برقرار کند، گفت: یکی از ویژگی‌های این قصه پرماجرا بودن آن است. این سریال طنز است و تنوع شخصیت و ماجرا دارد. بعضی فضاها فطری است و ما به طور طبیعی فضاهای دور از دست را دوست داریم، مثل افسانه‌ها که مردم ما هنوز آنها را دوست دارند و آنچه اهمیت دارد پرداخت به این قصه‌ها است.

 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار