کد خبر: 906610
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹

اسلام‌آباد، میزبان نشست سه‌جانبه پاکستان، افغانستان و چین

نشست سه‌جانبه پاکستان، افغانستان و چین با هدف توافق درباره مسائل امنیتی و راهکارهای افزایش همکاری اقتصادی قرار است امروز (سه‌شنبه) در اسلام‌آباد برگزار شود. به گزارش خبرگزاری فارس، در مرحله اول این نشست درباره مسائل مختلف منطقه‌ای تبادنظر خواهد شد و در مراحل بعد سه کشور تلاش می‌کنند درباره مسائل امنیتی همچنین راهکارهای گسترش تجارت به توافق برسند. در این دور از مذاکرات ژنرال ناصرجنجوعه، مشاور امنیت ملی، تهمینه‌ جنجوعه، معاون وزیر امور خارجه پاکستان به نمایندگی از این کشور و سفرای افغانستان و چین شرکت خواهند کرد. این در حالی است که وزرای امورخارجه‌ افغانستان، چین و پاکستان چندی پیش در نشستی با محور مسئله صلح و مبارزه با تروریسم در پکن، پایتخت چین گرد هم آمدند.

سفر هیئت پیونگ‌یانگ به پکن

پیش از دیدار رهبر کره‌شمالی و رئیس‌جمهور امریکا، هیئتی از مقامات کره‌شمالی روز دو‌‌‌‌شنبه به چین سفر کردند و احتمالاً با مقامات چینی درباره همکاری‌ پکن و پیونگ‌یانگ در رابطه با نشست آتی کره‌شمالی و امریکا گفت‌وگو خواهند کرد. به نوشته خبرگزاری یونهاپ، گروهی از مقامات کره‌شمالی شامل اعضایی از حزب حاکم کارگر در سفری به چین احتمالاً درباره اقدامات مرتبط با نشست اخیر سران کره‌شمالی و چین نیز گفت‌وگو‌‌‌‌هایی خواهند داشت. به گفته برخی منابع، بعد از ورود هیئت کره‌شمالی به پکن، فرودگاه مسدود شد و هفت یا هشت وسیله نقلیه شامل یک خودرو با پرچم کره‌شمالی وارد فرودگاه شدند. احتمالاً طرفین درباره دیدار اخیر مایک پامپئو وزیر خارجه امریکا و کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی نیز با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

انفجار در اداره پلیس اندونزی 7 کشته برجا گذاشت

انفجار شدیدی در اداره پلیس دومین شهر بزرگ اندونزی به وقوع پیوست و دست‌کم هفت مأمور پلیس جان خود را از دست دادند. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع محلی از کشته شدن دست‌کم هفت افسر پلیس خبر داد. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرد که چهار عامل انتحاری در این حادثه کشته شده‌اند. خبرگزاری فرانسه به نقل از مانگرا گزارش کرد که چندین افسر پلیس در این حادثه که در ساعت 08:50 صبح به وقت محلی به وقوع پیوست، زخمی شدند. به گفته پلیس اندونزی انفجار دیروز توسط یک خانواده پنج نفره شامل یک کودک هشت ساله انجام گرفت که این کودک زنده مانده است. پلیس اندونزی می‌گوید این ظن وجود دارد که عملیات دو‌‌‌‌شنبه مانند عملیات یك‌‌‌‌شنبه اقدام گروهک تروریستی به نام جماعت انصارالدوله باشد. روز یك‌‌‌‌شنبه هم اخباری از انفجار انتحاری در سه کلیسا در شهر «سورابایا» دومین شهر بزرگ اندونزی منتشر شد که در آن دست کم 11 نفر جان خود را از دست دادند و دهها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

لندن: داعش به دنبال حملات ویرانگر در اروپا است

اندرو پارکر، رئیس ام‌آی۵ (سازمان اطلاعات داخلی انگلیس) در نشست امنیتی اروپا در برلین هشدار داد داعش در تلاش برای انجام حملات ویرانگر و پیچیده‌تر در اروپا است. به نوشته بی‌بی‌سی، پارکر در نشست امنیتی سران اروپا در برلین گفت ۱۲ حمله تروریستی از زمان حمله وست‌مینستر در سال ۲۰۱۷ تاکنون در انگلیس خنثی شده است. حمله وست‌مینستر در ماه مارس ۲۰۱۷ در میدان پارلمان انگلیس روی داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار