کد خبر: 906495
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
بیگی در دیدار با حزب اتکاء بلغارستان:
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان، خروج آمریکا از برجام را اقدامی تلافی‌جویانه برای شکست‌های پی در پی توطئه‌های سلطهگرانه آمریکا در خاورمیانه دانست.

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان امروز با "ولن نکولف سیدروف" رهبر حزب اتکا و رئیس فراکسیون وطن پرستان پارلمان بلغارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در ابتدای این دیدار با اشاره به مراودات خوب و سازنده گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور اظهار داشت: فضای همکاری بسیار خوب و مناسبی در روابط نمایندگان دو پارلمان برقرار است و امیدوارم این روند با تلاش‌های مشترک، بسترهای لازم برای توسعه و گسترش همکاری‌های دو کشور را در عرصه‌های مختلف فراهم آورد.

علیرضابیگی افزود: ایران و بلغارستان دارای روابط دیرینه و دوستانه‌ای هستند و به خوبی یکدیگر را می‌شناسند. برخی از کشورها می‌خواهند چهره ایران را در عرصه بین‌المللی مخدوش و به دور از واقعیت جلوه دهند، از این رو دیدار شما از جمهوری اسلامی ایران در این راستا می‌تواند به درک متقابل و شناخت از اشتراکات دو ملت و تقویت روابط دوستانه کمک شایانی کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان در ادامه به عدم پایبندی آمریکا به معاهدات بین‌المللی و خروج آمریکا از توافق برجام اشاره و عنوان کرد: امیدواریم بلغارستان از ظرفیت خود به عنوان ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا استفاده کرده و در رویارویی با نقض آشکار توافق بین‌المللی، کشورهای عضو اتحادیه را در مسیر تصمیمی سازنده و پایدار با ایران هدایت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با استکبار و شکست افراط‌گرایی در خاورمیانه و ایجاد ثبات و آرامش در منطقه حائز اهمیت برشمرد و خروج آمریکا از برجام را اقدامی تلافی‌جویانه برای شکست‌های پی در پی توطئه‌های سلطه‌گرانه آمریکا در خاورمیانه دانست.

سیدروف: تحسین نبوغ سیاسی ایران در عرصه بین‌المللی

"ولن نکولف سیدروف" در ادامه این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در تهران و بازدید از مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به عنوان رئیس فراکسیون وطن‌پرستان در پارلمان بلغارستان و به نمایندگی از حزبم، نبوغ سیاسی ایران در عرصه بین‌المللی را تحسین می‌کنم.

وی افزود: مراودات پارلمانی خود را در راستای توسعه همکاری‌ها با مجلس شورای اسلامی تقویت می‌کنیم و به عنوان عضو اتحادیه اروپا معتقدم، می‌توانیم در معرفی و شناخت هرچه بهتر ایران با دیگر کشورهای اروپایی تلاش کنیم و روابط دوستانه میان این کشورها با ایران را بهبود بخشیم.

رهبر حزب اتکای بلغارستان در ادامه بر اشتیاق شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بلغاری برای حضور در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد، رایزنی و گفت‌وگوهای مستمر پارلمانی در جهت تسهیل و تسریع همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و تجاری ادامه یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر