کد خبر: 906475
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
همتی خبر داد:
نماینده مردم سمنان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حضور وزیر کار و رییس سازمان تامین اجتماعی در جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه اعلام شد که صددرصد افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی پرونده الکترونیک داشته و نسخه‌های آنها به صورت الکترونیکی داده می‌شود .

احمد همتی فراکسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: این جلسه با حضور وزیر کار و روسای سازمان تامین اجتماعی و سازمان بهزیستی برای بررسی موضوعات مرتبط با بحث درمان وزارت کار تشکیل شد .

وی افزود: یکی از نکات مثبت مطرح شده در این جلسه این بود که صددرصد افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی پرونده الکترونیک دارند و نسخه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. همچنین هزینه‌های این سازمان بعد از اجرای طرح تحول افزایش آنچنانی نداشته و وضعیت کنترل شده است .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: از طرف دیگر طبق مصوبه مجلس باید بدهی وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۶ حداقل ۱۴ هزار میلیارد تومان تسویه می‌شد که این اتفاق رخ نداده است. این موضوع باعث شد که سازمان تامین اجتماعی تسهیلاتی به مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان از بانک‌ها برای پرداخت بدهی‌هایش بدهد. این موضوع را مجلس پیگیری می‌کند .

همتی افزود: از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه، لزوم ارتباط بهتر وزارت کار با وزارت بهداشت در حوزه درمان بود. تاکید شد که باید همکاری بیشتری صورت گیرد تا مشکلاتی به وجود نیاید چون تعامل دو وزارتخانه می‌تواند کمک زیادی برای سلامتی مردم و اجرای بهتر طرح تحول سلامت داشته باشد .

وی افزود: در این جسله عنوان شد که طبق مصوبه مجلس، صندوق جداگانه‌ای برای موضوع نه بیست هفتم ایجاد شده است، نه بیست هفتم مبلغ مربوط به بیمه کارگران است که باید برای هزینه درمان اختصاص یابد اما این اختلاف وجود داشت که این مبلغ به هزینه درمان کارگران داده نمی‌شود و صرف مخارج دیگر می‌شود. قرار شد صندوق جداگانه‌ای ایجاد شود تا این مبالغ به صورت مشخص در آن صندوق و نزد خزانه‌داری کل کشور برای هزینه‌های درمان کارگران به وجود آید تا شبهات برطرف شود که این کار صرفا جهت شفاف‌سازی و کم شدن اختلافات بود .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: در این جلسه سازمان تامین اجتماعی اشاره داشت که این سازمان در طول فعالیتش برای درآمدزایی تلاش کرده و به دنبال کم کردن هزینه‌ها بوده است. قرار شد این جلسات ادامه پیدا کند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار