کد خبر: 906226
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
تولید سالانه ۱۵۰۰ تن گوشت شتر در استان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از وجود ۱۴ هزار نفر شتر در استان سمنان خبر داد و گفت: سالانه ۱۵۰۰ تن گوشت شتر در استان سمنان تولید می‌شود .

مصطفی شاه‌حسینی با بیان اینکه نوار جنوبی استان سمنان محدوده پرورش شتر است اظهار داشت : پراکنش شتر در سمنان، دامغان و شاهرود متفاوت بوده و عمده شترهای شهرستان شاهرود در منطقه طرود و خارتوران است .

وی با اشاره به جمعیت ۱۴ هزار نفری شتر در این استان ادامه داد: تعداد ۸ هزار نفر از این شترها در شهرستان شاهرود وجود دارند .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: شترهای استان عموماٌ از نژاد گوشتی و پشمی بوده و هدف از نگهداری آنها تولید گوشت است .

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر نیز با توجه به فرهنگ‌سازی‌های انجام شده و آشنا شدن ذائقه مردم با شیر و دوغ شتر، پرورش شتر شیری نیز در استان رواج یافته است .

شاه‌حسینی از تولید سالانه یک‌هزار و ۵۰۰ تن تولید گوشت شتر و ۵۰۰ تن شیر شتر در استان سمنان خبر داد و گفت: بخشی از این میزان تولیدات در استان مصرف شده و بخشی به استان‌های همجوار و از جمله تهران ارسال می‌شود .

وی با بیان اینکه از پشم شترهای استان نیز برای تولید منسوجات استفاده می‌شود تصریح کرد: با توجه به خواص درمانی پشم شتر از آن در ایجاد صنایع دستی و تولید انواع منسوجات و لباس‌های مختلف استفاده می‌شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار