کد خبر: 905830
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
رئیس دانشگاه تبریز:
رئیس دانشگاه تبریز گفت: خروج آمریکا نشان از بد عهدی آمریکاها را نشان می‌دهد که این کشور برای ملت ایران هیچ وقت قابل اعتماد نبوده است.

محمدرضا پورمحمدی  در مراسم آغاز به‌کار دومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت و کسب و کار در دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها مکانی  برای تولید علم و تربیت نیروی متخصص انسانی است، اظهار داشت: بخش عمده‎ای از سرمایه اجتماعی جامعه از دانشگاه‌ها تأمین می‎شود و از این رو باید بیش از این‌ها به مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی توجه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته به سرمایه بانک‎ها و سرمایه اجتماعی کشور کمتر توجه شده است، تصریح کرد: امروزه تأمین نیروی انسانی ماهر، متخصص و متعهد به مراتب سخت‎تر از تأمین سرمایه بانکی است و بر این اساس باید به این مقوله باید بیش از این‌ها اهمیت داده شود.

رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه موتور محرکه و تحول هر کشور و ملتی دانشگاه‌ها است، یادآور شد: دانشگاه‌ها با ورود به مبحث مدیریت و کسب و کار می‌توانند، این بخش را نیز بهبود و متحول کند.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه‌های ما با تولید دانش و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص توان بالای برای سازندگی و عدم وابستگی کشور به دیگر کشورها را در اختیار دارد، تصریح کرد: دشمنان این نظام و در رأس آنها آمریکا در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب با ترفندهای مختلف در صدد تضعیف کشورمان بودند، ولی مسوولان و ملت ایران با تکیه بر توان داخلی همه نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کردند.

رئیس دانشگاه تبریز نقش دانشگاه‌ها را برای افزایش تولید داخلی و رونق اقتصادی تعیین‌کننده بیان کرد و گفت: برای برون رفت از رکود اقتصادی کشور باید به اقتصاد دانش بنیان بیش از این‌ها مسوولان و متولیان امر توجه داشته باشند.

با برجام یا بدون برجام ملت ایران مثل همیشه دشمنان را ناامید خواهد کرد

وی در بخش دیگر سخنان خود به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و یادآور شد: خروج آمریکا نشان از بد عهدی آمریکا‌ی‌ها را نشان می‌دهد که این کشور برای ملت ایران هیچ وقت قابل اعتماد نبوده و بر این اساس باید با تکیه بر توان داخلی برای رشد و سربلندی کشورمان تلاش کنیم و نباید وابسته دیگر کشورها باشیم.

وی اذعان کرد: با بررسی اسناد و تاریخ گذشته می‌توان دریافت که هیچ وقت آمریکا خیرخواه ملت ایران و حتی کشورهای منطقه و جهان سوم نبوده است.

 پورمحمدی با تاکید بر اینکه با برجام یا بدون برجام ملت ایران مثل همیشه دشمنان را ناامید خواهد کرد،گفت: با خروج آمریکا از برجام کشورها دریافتند که ملت ایران همیشه و در همه حال خواهان صلح در جهان هستند و این آمریکا است که با نقشه‌های شوم سران آنها می‌خواهند منطقه و جهان را دچار آشوب کنند.

به گفته وی دنیا با این ماجرا دیدند که رئیس جمهور آمریکا با ادعای قدرتمندی چگونه ملت ایران را با عبارت‌‌های سخیف و نادرست، متهم کرد و در عوض رئیس جمهور ما، با تدبیر و منطق در پاسخ به آنان سخنرانی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر