کد خبر: 905620
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از راه‌اندازی کلینیک‌های تخصصی در استان‌ها خبر داد و گفت: 6 هزار ایثارگر به درمان خاص نیاز دارند.

عبدالرضا عباسپور از بخش دیالیز به‌عنوان بخش ویژه موردنیاز بیماران بعد از آی.سی.یو و سی.‌سی‌.یو در کشور یاد کرد و افزود: انتظار ما این است که تمام نهادها در حد توان به وزارت بهداشت در این زمینه کمک کند.

وی گفت: بنیاد شهید با استفاده از مشارکت‌ها توانسته در تحقق این مهم، نخستین مرکز دیالیز را در استان سمنان به بهره‌برداری برساند و برای راه‌اندازی آن بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: وزارت بهداشت برای اینکه در کشور نیاز بیماران را به بخش دیالیز رفع کند، موفق شد با استمداد از دستگاه‌های مختلف در تحقق این مهم اقدام کند و در نخستین اقدام، شرکت اسپید شاهد موفق شد در اجرایی شدن این امر در ۹ استان وارد میدان شود.

عباسپور بیان کرد: این مراکز در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید و یکی از مشکلات اساسی کشور در بخش دیالیز رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به بخش درمان نیاز اساسی ایثارگران است، گفت: علاوه بر اینکه در بخش درمان خدمات‌رسانی خواهیم کرد، در بخش توان‌بخشی و آموزش هم در سال جاری برنامه‌های خاصی در نظر گرفته‌ایم و ضرورت دارد تا برای بازتوانی درمانی جانبازان قدم‌های خاصی برداشته شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از زیرپوشش بودن یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ایثارگر و خانواده‌های آنان در کشور خبر داد و افزود: افرادی که به درمان خاص نیاز دارند، حدود ۶ هزار نفر هستند.

عباسپور بیان کرد: خدمات عمومی و خصوصی برای این افراد اجرایی می‌شود و در این بخش نیز کلینیک‌های تخصصی را در برخی از استان‌ها راه‌اندازی کردیم و در استان‌هایی که کمتر برخوردار هستند، سیاست بر این است که تیم‌های پزشکی اعزام کنیم.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران با مراجعه به ۱۲ هزار مطب در کل کشور علاوه بر بیمارستان‌های خصوصی می‌توانند از خدمات پزشکی و از همه داروهای مهم در تمام داروخانه‌ها که در لیست وزارت بهداشت است، به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار