کد خبر: 905618
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برخی از کارخانه‌های استان کارگر و جوشکار ماهر نیاز دارند ولی به دلیل این که همه به دانشگاه‌هایی سوق داده‌ایم که کارآفرینی یاد نمی‌دهند کارگر وجود ندارد.

مجید خدابخش در دومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان این که تعلیم و تربیت آمار آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، اظهار داشت: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی را مدیریت کنیم راهی به جز عمل به کتاب قرآن نداریم ولی در این زمینه باید مصداقی برای این کتاب تطبیق دهیم. 

وی با بیان این که خوشبختانه بسیاری از آسیب‌های پرخطر در آذربایجان شرقی وجود ندارد، افزود: بسیاری از مواقع در بیماری‌های جسمی به پزشک مراجعه می‌کنیم این در حالی است که در مسائل رفتاری که منشا روانشناسی دارد به پزشک مراجعه نمی‌شود.

خدابخش با بیان این که به وسیله مشاوره‌های قبل از ازدواج می‌توانیم آمار طلاق را کاهش دهیم، ادامه داد: اقدام هوشمندانه دادگستری در برگزاری جلسات مشاوره قبل از صدور رای دادگاه موجب کاهش طلاق می‌شود.

خدابخش نصف افرادی که هر هفته در ملاقات مردمی مراجعه می‌‌کنند افراد جویای کار دانسته و افزود: در استان 13 دانشگاه غیرانتفاعی وجود دارد که برخی از این جوانان تا مقاطع ارشد و دکترا از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده اند ولی کمتر به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی از کارخانه‌های استان کارگر و جوشکار ماهر نیاز دارند ولی به دلیل این که همه به دانشگاه‌هایی سوق داده‌ایم که کارآفرینی یاد نمی‌دهند کارگر وجود ندارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دستگاه‌های متولی جوانان با تمام ظرفیت در این حوزه فعالیت می‌کنند.

خدابخش با بیان این که ارتباط با جوانان و سپردن کار به جوانان را کاملا قبول دارم و می‌توانیم برون سپاری انجام دهیم، گفت: دستگاه‌های مختلف باید کارهای مربوط به بیرون سپاری نهادهای مردم نهاد را احصا کنند تا این موضوع از حالت نصیحت به سیستم عملی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: با توجه به صداقتی که در جوانان وجود دارد برون سپاری ظرفیت بسیار ارزشمندی است و می‌توانیم این موضوع را عملی کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که فروش موضوع بسیار مهمی است، افزود: با توجه به شعار امسال حمایت از کالای ایرانی از موضوع فروش حمایت می‌کنیم این در حالی است که تولیدکنندگان نیز باید کالای استاندار تولید کنند تا مردم از همراهی پشیمان نشوند.

خدابخش همچنین ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان برگزاری همایش و کارگاه توانمندسازی جوانان سازمان‌های مردم نهاد در حوزه گردشگری در استان، این همایش را فرصت بسیار خوبی خواند و افزود: تلاش می کنیم این همایش تبدیل به یک برنامه سالانه شود و هر سال میزبان این جوانان در حوزه گردشگری باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر