کد خبر: 905175
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی خبر داد
رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: سال گذشته 11 میلیارد و 527 میلیون تومان تسهیلات در بخش اقتصاد مقاومتی با همکاری بانک مهر اقتصاد به متقاضیان پرداخت شده است.

جعفر رزمی  اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی در سال 86 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان دستگاه اجرایی مشخص شد و در سال 96 نیز آئین‌نامه اجرایی آن در هیات دولت مورد بازبینی قرار گرفت و مجدداً نیز به عنوان دستگاه اجرایی شناخته شد.

وی یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های بسیج سازندگی را ساماندهی گروه‌های و اردوهای جهادی اعلام کرد و افزود: در راستای اردوهای جهادی 134 هزار و 777 نفر روز از جوانان و نوجوانان استان سازماندهی شده‌اند.

رزمی ادامه داد: اردوهای جهادی دانش‌آموزی، دانشجویی، متخصصان، اقشار و ... در قالب اردوهای جهادی یک روزه، 10 روزه سازماندهی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی نگاه تربیتی به اردوهای جهادی را مهم‌ترین ویژگی آن عنوان کرد و افزود: نگاه ما به اردوهای جهادی نگاه تربیتی است و ما با شعار "می‌سازیم تا ساخته شویم"، حرکت می‌کنیم.

رزمی با اشاره به تعداد گروه‌های جهادی سازمان یافته بیان داشت: تاکنون 350 گروه جهادی سازمان یافته و شناسنامه‌دار وجود دارد و در سال 97 نیز 160 گروه جهادی در سایر اقشار نقاط مختلف مردم سازماندهی و شناسنامه‌دار می‌شود.

وی ادامه داد: در صدد هستیم برای سال 97 گروه‌های جهادی خواهران را نیز سازماندهی کنیم و براساس محورهای تعریف شده در حوزه‌های پزشکی، روان‌شناسی، فرهنگی و دینی به ارائه خدمات بپردازند.

رزمی در ادامه، فعالیت‌های محرومیت‌زدایی را یکی دیگر از فعالیت‌های محوری این سازمان عنوان کرد و ابراز کرد: :یکی دیگر از ماموریت‌های محول شده کارهای محرومیت‌زدایی در نقاط محروم است و سال گذشته 398 پروژه محرومیت‌زدایی در سطح استان آذربایجان‌شرقی اجرا شده است که از جمله آنها می‌توان به احداث خانه بهداشت در مناطق محروم، احداث مسکن مددجویی در قالب تفاهم‌نامه با کمیته امداد، بازسازی یا بهسازی مساجد و حسینیه‌ها، آبرسانی،کانال‌کشی و .. اشاره کرد.

وی، احداث مدرسه 6کلاسه در مراغه، احداث کانال آب‌‌کشی در شهرستان اهر و احداث سالن ورزشی در شهرستان مرند و انجام پروژه‌های عمرانی در حاشیه شهرها را از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی در راستای محرومیت‌زدایی اعلام کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به انجام کارهای غیرعمرانی خاطرنشان کرد: 3 هزار و 17 بسته البسه و پوشاک ،توزیع 249 سری جهیزیه و توزیع 11 هزار بسته غذایی از جمله خدمات غیرعمرانی ببسیج سازندگی است.

رزمی در ادامه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی را از دیگر ماموریت‌های تعریف شده برای سازمان بسیج سازندگی اعلام کرد و گفت: افرادی را که در عرصه‌های تعریف شده اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته باشند در بخش اخذ تسهیلات، مشاوره و راهنمایی کمک می‌کنیم و در این راستا در سال گذشته 11 میلیارد و 527 میلیون تومان تسهیلات در بخش اقتصاد مقاومتی با همکاری بانک مهر‌اقتصاد پرداخت شده است.

وی افزود: این میزان تسهیلات به یک‌هزار و 23 واحد کوچک تولیدی پرداخت شده و به اشتغال یک‌هزار و 521 نیز منجر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر