کد خبر: 904015
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از ساماندهی یک هزار و 600 مداح و شاعر در پایتخت حسینیت اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در همایش فصلی کانون مداحان و شعرا و هیئت‌های مذهبی در سرعین اظهار کرد: ما نشست فصلی اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی و شوراهای مذهبی استان را با حضور اکثریت اعضای این مجموعه‌ها برگزار می‌کنیم تا بتوانیم براساس نیاز و ضرورت جامعه برنامه‌ها و هدفگذاری‌های مشخصی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به تنوع آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهایی که در این زمینه به عینه مشاهده‌ می‌شود در کنار رسالت شعرا، مداحان و بزرگان محلات خاطرنشان کرد: ما در مبارزه و کاهش آثار این آسیب‌ها مصر هستیم تا از ظرفیت‌های مردمی نظیر کانون مداحان و شعرا و هیئت‌های مذهبی استفاده کنیم تا بخش عظیمی از این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها برطرف شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل یک هزار و 600 شاعر و مداح، 10 کانون و 11 شورای هیئت‌های مذهبی فعال است که این مجموعه‌ها یک ظرفیت عظیم مردمی برای به حداقل رساندن تهدیدها و آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند.

ستوده نمونه‌ای از این آسیب‌ها را طلاق، اعتیاد و نزاع و درگیری‌های منجر به بزه‌های حاشیه‌ای دانست و گفت: بیشترین تاکید ما بر این است تا این مجموعه‌های معنوی با ترغیب و تشویق جوانان و نوجوانان سعی کنند تا آنها را بیشتر با فضای معنوی مساجد و هیئت‌های مذهبی آشنا کرده و یک کنترل اجتماعی واقعی را شاهد باشیم.

وی همکاری‌های مشترک چنین مجموعه های مذهبی را در تقویت ارتباط با مردم و کم کردن دغدغه‌های اجتماعی یادآور شد و افزود: امیدواریم با برگزاری نشست‌های فصلی هر سه ماه یکبار بتوانیم هدفگذاری‌های خوب و منطقی را در راستای تقویت تعاملات و ارتباطات بیشتر کرده و زمینه یک حرکت واقع‌بینانه و منطقی را به وجود آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر