کد خبر: 903458
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل:
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیارد مترمکعب گاز در استان اردبیل مصرف شده است که حدود ۶۰ درصد این گاز در بخش خانگی و عمومی استان مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، فیروز خدایی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 2.5 میلیارد مترمکعب گاز در استان اردبیل مصرف شده است که در حدود 60 درصد این گاز در بخش خانگی و عمومی استان مصرف می‌شود به طوری که روزهای سرد سال، مصرف گاز طبیعی در استان اردبیل در بخش خانگی افزایش یافته است.

وی با اشاره به گسترش روزافزون صنایع و واحدهای تولیدی در استان و لزوم جایگزینی سوخت این صنایع با گاز طبیعی، از تلاش فزاینده شرکت گاز استان اردبیل در راستای تامین سوخت این صنایع خبر داد و افزود: تاکنون یک هزار و 327 واحد صنعتی و 65 جایگاه CNG در سطح استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند که تعداد 37 واحد صنعتی در سال 96 گازدار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر بهره‌مندی تمامی شهرهای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی، 88 درصد خانوارهای روستایی نیز از این نعمت استفاده می‌کنند.

خدایی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه گازرسانی گفت: قبل از سال 92 به میزان پنج هزار و 400 کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع گاز در سطح استان عملیاتی شده بود که بعد از سال 92 این میزان با افزایش سه هزار و 400 کیلومتری شبکه‌گذاری به رقم هشت هزار و 800 کیلومتر افزایش یافته است.

وی با اشاره به آمادگی شبانه‌روزی کارکنان شرکت گاز استان به ویژه نیروهای امداد گاز برای مقابله با شرایط بحرانی تصریح کرد: امیدواریم  تا مشترکان با پرداخت به موقع قبوض گاز مصرفی و مصرف بهینه از این نعمت خدادادی در سال حمایت از کالای ایرانی شاهد رشد روز افزون شبکه‌گذاری در نقاط مختلف استان باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی انرژی می‌تواند در فرهنگسازی مصرف بهینه این انرژی پاک نقش اساسی را ایفا کند، افزود، با توجه به مصرف بالای انرژی در کشور لازم است در این زمینه تدابیر خاصی اندیشیده شود.

خدایی با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر به عناوین کلیدی اقتصادی و تاکید مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی بر لزوم سرلوحه قرار دادن بیانات معظم له به شکل علمی و عملی در دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اظهار کرد: کاهش مصرف انرژی و استفاده بهینه از گاز طبیعی نقش مهمی در توسعه گازرسانی به صنایع استان خواهد داشت که این امر به نوبه خود به رشد و توسعه صنعت و ایجاد اشتغال در استان منجر خواهد شد.

خدایی با تاکید تسریع در گازرسانی به صنایع عمده استان اردبیل را با تحقق ماده 12 قانون رفع موانع تولید بیان کرد: این قانون برای تولیدکنندگان به عنوان فرصتی برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی مصرفی در کارخانه‌ها با گاز طبیعی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر