کد خبر: 903255
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان:
مقام معظم رهبری در زمینه آب می فرمایند: با کار علمی و مدبرانه می شود استفاده بهینه کرد آیا برنامه های مدیران کشور، علمی و مدبرانه است؟

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در گفت وگو با خبرنگار جوان در اصفهان، اظهار داشت : آب، مهمترین عنصر برای زندگی بشر بوده و در حال حاضر از اصلی ترین موضوعات مطرح در کشورمان می باشد.

دکتر احمد جعفری می گوید : کمبود آب در رودخانه کارون و پایین آمدن کیفیت آب و به طور کامل در آب آشامیدنی و مصرفی سلامت و زندگی مردم را سخت نموده و مردم اصفهان نیز بر اثرخشک شدن رودخانه زاینده رود علاوه بر تبعات مالی فراوان افسردگی گرفته اند ومسئولین با بکش،بکش فرصتهاراهر روز از دست داده اند ومراجع بالا دست نیز نسبت به جلسات ووقت مسئولین استان بی تفاوتی از خود نشان می دهند.

این کارشناس حوزه آب با بیان اینکه اینها نمونه هایی از مشکلات مربوط به آب در کشور است اذعان نمود : خداوند متعال در آیه یازده سوره زخرف می فرمایند:" و آن خدایی که از آسمان، آبی به قدر و اندازه نازل کرد". آیا مشکلات در زمینه آب، ناشی از مدیریت اشتباه ما نیست؟ آیا در کشوری که دچار کمبود آب است از محصولی که مصرف آب بالا یی دارد نباید از کشت آن جلو گیری شود ؟ وبعد بر اثر بازار نداشتن محصول خوارک دام یا معدوم شود ؟اینها چیزی نیست الا بی تدبیری در حوزه مدیریت وعدم اطلاع از حوزه محوله آن مدیر.

دکتر جعفر تاکید دارد روش کشت در استانها ی کشوربایستی سریعا تغییرونهادینه شود تاعلاوه بر کنترل مصرف آب ،محصول در بازاربه طور صحیح بفروش رسد وکشاورز دچار خسارت نشود .

وی اذعان داشت : با وجود صرف منابع گران بهای آب،ونابودی بسیارزیاد محصولات زراعی آیا زمانی که رییس  محترم جمهورمی گوید بر آبها با نظارت دقیق کرد معاون اول محترمشان نیزآقای جهانگیری  همین را می گوید مدیران وزارت  ، نمایندگان مجلس ، استانداران و...همین را ابراز می کنند وبر مصوبات که می رسد  "کی بود کی بود من نبودم را مستمسک قرار می دهند" ومردم نیزسالها چشم انتظاراصلاح امور آب هستند نه شنیندن اخبار تنش زاو استرس !؟

دکترای مهندسی سازه های آبی وعضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان می گوید آیا اینجانب به عنوان مدیر حوزه آب به درک این موضوع رسیده ام ،افرادی که در حوزه آب تصمیم گیرنده هستند وحرف می زنند آیاتخصص لازم را دارا هستند؟ آیا از نخبگان و استعدادهای کشور در زمینه آب استفاده درستی می شود؟ آیامدیریت آب نمی تواند دچار خطا گردد؟پس برای نجات کشور بیاید حرف مقام معظم رهبری را که در زمینه آب می فرمایند: با کار علمی و مدبرانه می شود استفاده بهینه کرد آیا برنامه های ما، علمی و مدبرانه است؟به کوش جان بشنوید وازاینکه فقط فکر منافع خود باشید فاصله بگرید .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار