کد خبر: 902055
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
انتشارات سوره مهر در نظر دارد با توجه به استقبال مخاطبان از كتاب «وقتي مهتاب گم شد»، اين اثر را در قالب‌هاي جديد در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب تهران در سال ۹۷ عرضه كند.

كتاب «وقتي مهتاب گم شد» نوشته حميد حسام، از جمله خاطرات ماندگار از هشت سال دفاع مقدس است كه روايتگر خاطرات بلدچي 16 ساله جنگ، شهيد علي خوش‌لفظ است. اين اثر تلاش دارد با استفاده از ديالوگ و بيشتر بر مبناي توصيف جزئيات و صحنه‌پردازي، خاطراتي از جنگ را روايت كند. كتاب همانند بسياري ديگر از آثار با بهره‌گيري از عناصر داستان‌نويسي، نثري روان و جذاب دارد كه با كارهاي اوليه حسام تفاوت چشمگيري دارد. حسام در اين سال‌ها تلاش كرده تا با ثبت خاطرات همداني‌هاي حاضر در جنگ، چهره فرماندهان و تأثيرگذاران اين شهر در جنگ را بيشتر معرفي كند. در نظر گرفتن آثار او در كنار خاطراتي كه ديگر نويسندگان همدان از سربازان و زنان اين شهر در اين سال‌ها منتشر كرده‌اند، مي‌تواند در فهم تأثير جنگ بر يك شهر كمك كند. «وقتي مهتاب گم شد» نيز چنين خاصيتي دارد. كتاب شامل خاطرات جمشيد(علي) خوش‌لفظ، از حاضران در جنگ است. نويسنده ابتدا مخاطب را به كوچه كوچه پس كوچه‌هاي محله شترگلو مي‌برد و با شيطنت‌هاي راوي و به قول معروف آتش سوزانده‌هاي او آشنا مي‌كند. خاطرات از دوران كودكي آغاز و تا زماني كه انقلاب مي‌شود، ادامه مي‌يابد و پس از آن، با مهم‌ترين بخش زندگي راوي كه همان جبهه است، آشنا مي‌شويم. رهبر معظم انقلاب در تقريظي بر اين اثر نوشته‌اند: راوي، خود شهيدي زنده است. تنِ به‌شدت آزرده او نتوانسته از سرزندگي و بيداري دل او بكاهد و الحمدلله رب العالمين نويسنده نيز خود از خيل همين دلدادگان و تجربه‌ديدگان است. بر او و بر همه آنان گوارا باد فيض رضاي الهي. ان‌شاء‌الله درباره‌ نگارش اين كتاب، آنچه نوشتم كم است، لطف اين نگارش بيش از اينهاست. مقدمه كتاب يك غزل به تمام معني است.
رهبر معظم انقلاب همچنين در جلسات متعدد به اين اثر اشاره كرده و مطالعه آن را توصيه فرموده‌اند. كتاب «وقتي مهتاب گم شد» تاكنون با استقبال خوبي از سوي مخاطبان مواجه بوده است، به طوري كه اين كتاب در آستانه چاپ سي‌ام قرار دارد. به همين منظور انتشارات سوره مهر اين اثر را در قالب‌هاي جديد در نمايشگاه كتاب تهران در سال جديد عرضه خواهد كرد. كتاب گويا از اين اثر با صداي محمد حسن عشقيان توليد شده است. همچنين عرضه كتاب در قالب فلش بوك از ديگر برنامه‌هاي سوره مهر الكترونيك براي ايام نمايشگاه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار