کد خبر: 901505
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مدیرکل کمیته امداد البرزخبرداد
نیکوکاران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت بیش از هشت میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در برنامه های فقرزدایی کمیته امداد مشارکت کردند.

مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه یکی از منابع رفع فقر و محرومیّت در فقه اسلامی زکات است گفت: نود درصد زکات پرداختی نیکوکاران، کشاورزان و دامداران برای رفع مشکلات معیشتی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان و ده درصد نیز برای انجام خدمات عمرانی و عام المنفعه در روستاها هزینه می شود.

محمد محمدی فرد، میزان رشد زکات پرداختی مردم البرز در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ را حدود 267 درصد اعلام کرد و افزود: نیکوکاران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت بیش از هشت میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در برنامه های فقرزدایی کمیته امداد مشارکت کردند.

 وی بابیان اینکه البرزی ها زکات مال خود را در دو نوع واجب و مستحب به این نهاد پرداخت کردند یادآور شد: امسال نیکوکاران، کشاورزان و دامداران شهرهای طالقان، ساوجبلاغ و فردیس بیشترین میزان پرداخت زکات را در بین شهرهای استان البرز به خود اختصاص دادند.

مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به لزوم مشارکت بیشتر خیّران، کشاورزان و دامداران البرزی در پرداخت زکات واجب و مستحب برای خدمت رسانی بهتر به نیازمندان گفت: در سال جدید بنا داریم با کمک روحانیون مبلّغ زکات استان البرز و دستگاه‌های عضو ستاد زکات، شرایطی را فراهم کنیم که با گسترش فرهنگ زکات در بین مردم البرز و دستیابی به منابع مالی مناسب، تعداد قابل توجهی از مددجویان فاقد مسکن را خانه دار کنیم.

وی افزود: پخش برنامه های مرتبط با ترویج فرهنگ زکات از صداوسیما، جمع‌آوری میوه از خیران حجره دار بازار میوه و تره‌بار کرج و جمع‌آوری پوشاک، کالای جهیزیه و ارزاق عمومی از صنوف مختلف و بنکداران کالا برای توزیع بین مددجویان جزو برنامه‌های مهم ستاد زکات استان البرز در سال 97 است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار