کد خبر: 898938
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
مراسم جشن درختكاري در شهرك صنعتي ماموت استان البرز كه با حضور معاون وزير و مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران ،استاندار البرز و همجنين رئيس سازمان جنگلها، ومراتع و آبخيز داري كل كشور و جمعي از مسئولين استان برگزار شد.

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان البرز در این مراسم که با حضوردكتر نجفي معاون وزير و مدير عامل سازمان صنايع كوچك وشهرك هاي صنعتي ايران ، مهندس آقايي رئيس سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري استاندار البرز و جمعي از مديران و مسولان استان در شهرک صنعتی ماموت برگزار گرديد اظهار داشت: براساس دستورالعمل سازمان محیط زیست باید 25 درصد از مساحت شهرکهای صنعتی به ایجاد فضای سبز و درختکاری اختصاص داده شود که این دستورالعمل در شرکت شهرکهای صنعتی استان به خوبی اجرایی شد.

جهانگیر شاهمرادی افزود: همزمان با هفته منابع طبيعي و پيرو هماهنگي هاي انجام شده شركت شهركهاي صنعتي استان در اين هفته حدود 20هكتار از اراضي زمين هاي تحت پوشش شهركهاي صنعتي را به كشت انواع درختان انجام مي رساند كه هدف اصلي از اين كار توسعه فضاي سبز در كنار توسعه صنعت در استان مي باشد.

 وی ادامه داد: براساس این دستورالعمل از اين مساحت 10 درصد آن مستقيما بايد توسط شرکت شهرکهاي صنعتي و در سطح معابر عمومي و کمربند سبز شهرک احداث شده و 15 درصد مابقي داخل مساحت هر واحد صنعتي و توسط همان واحد اجرا گردد.

 شاهمرادی از بيان اهداف كشت درخت خاطرنشان كرد: درختان همواره یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی برای موجودات زنده محسوب می‌‏شوند. تلطیف هوا، تعادل دمای محیط، حفاظت از خاک كه اندکی از این فواید است. علاوه براین درختان بهترین منابع طبیعی برای کاهش آلودگی‌‏های زیست محیطی اعم از آلودگی هوا و آلودگی صوتی می‌‏باشند.

مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان البرز در ادامه افزود: درختان با جذب ذرات جامد معلق در هوا و گازهای مخرب مانند یک فیلتر بیولوژیک عمل می‌کنند و هوای تنفسی افراد را پاک می‌کنند. همچنین با اصلاح درجه حرارت هوا و ایجاد و یا تغییر جریان باد روی انتشارات آلاینده‌ها تأثیر گذاشته و محیط پاکی را برای زندگی و حیات سایر موجودات فراهم می‌‏کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار