کد خبر: 893409
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
آقاي گلي جهان به لطف مسئولان پريد
اهمال‌کاري‌ها سرانجام رکورد تاريخي وحيد شمسايي را از آن فالکائوي برزيلي کرد.
شميم رضوان

اهمال‌کاري‌ها سرانجام رکورد تاريخي وحيد شمسايي را از آن فالکائوي برزيلي کرد. 
فالکائو، ستاره تيم‌ ‌ملي فوتسال برزيل بامداد چهارشنبه در اولين ديدار تيم‌ ‌ملي برزيل مقابل اروگوئه در تورنمنت گرندپري گلزني کرد و به رکورد وحيد شمسايي رسيد. فالکائو که تا پيش از اين بازي ۳۹۱ گله بود با دو گل مقابل اروگوئه تعداد گل‌هايش را به ۳۹۳ رساند و بالاتر از وحيد شمسايي قرار گرفت. 

دور از انتظار نبود كه دير يا زود اين اتفاق بيفتد. برزيلي‌ها براي رسيدن به آقاي گلي جهان دندان تيز کرده بودند و در نهايت هم به هدفشان رسيدند، هدفي که با دست روي دست گذاشتن مسئولان فوتسال ايران، دستيابي به آن آسان‌تر شد. مسئله‌اي که شمسايي با تأسف آن را نتيجه اهمال‌کاري مسئولان مي‌داند: «فشار عجيبي روي من است که باعث نابودي‌ام مي‌شود. نمي‌توانم جوابگوي مردم باشم و تنها در يک جمله مي‌توانم بگويم فالکائو از وحيد شمسايي رد نشد، بلکه از روي ورزش ايران گذشت. برزيلي‌ها عزمي چند ساله براي شکستن اين رکورد داشتند. فالکائو سه بار از تيم‌ ‌ملي خداحافظي کرد، اما او را باز گرداندند. اين بازيكن۷۰ بازي ملي بيشتر از من دارد و شش سال بيشتر بازي کرده است، اما تمام برزيل براي شکستن اين رکورد بسيج شدند. به عنوان يک سرباز وظيفه‌ام را براي کشورم انجام داده‌ام، اما مسئولان عالي‌رتبه کاري براي از دست نرفتن اين رکورد نکردند. من از خودم گذشتم، اما نمي‌توانم از کشورم بگذرم. با افتخار پرچم ايران را چند سال به اهتزاز درآوردم، اما قدر ندانستند. حال بايد بيايند و جوابگوي مردم باشند. نماينده مجلس در صحن علني از اين موضوع صحبت کرد، اما برخي آقايان فقط دروغ تحويل مردم دادند. تمام ايران از من درباره اين موضوع سؤال مي‌كنند، اما جوابي ندارم كه به آنها بدهم، تنها مي‌گويم شرمنده‌ام که برزيل عزمش را جزم کرد، اما کشورم برايم کاري نکرد. من تمام فرصت‌هاي زندگي‌ام را با افتخار به خاطر کشورم از دست دادم. مي‌گويند قرار است به تيم‌ ‌ملي دعوت شوم و رکوردم را پس بگيرم، نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب به درد جرز لاي ديوار مي‌خورد. تمام رسانه‌ها و صفحات مجازي شکستن رکورد آقاي گلي را پوشش دادند. اين رکورد از يک کشور گرفته شد. شما در اين چند وقت اخير به جز دروغ از آقايان چه شنيده‌ايد؟!»
    
شمسايي بارها با بيان اينکه اين رکورد براي ايران است، به حفظ آن تأکيد کرده بود: «من براي به‌ دست آوردن رکوردم زحمات زيادي کشيده‌ام و اين رکورد به راحتي به دست نيامده است. من نمي‌خواهم بازگشتم به تيم ‌ملي تغييري در برنامه‌هاي آن بدهد، بلکه مي‌گويم تيم ‌ملي مي‌تواند در بازي‌هاي دوستانه با تيم‌هاي ضعيف آسيايي از من استفاده کند تا رکوردم حفظ شود. در حال ‌حاضر حفظ اين عنوان براي ايران اهميت دارد و اسم وحيد شمسايي مهم نيست. با اين حال، اگر آقايان علاقه‌اي به حفظ اين رکورد ندارند، بحثي ديگر است. از ‌سال ٢٠١٢ که در تيم‌ ملي نبودم تا همين حالا که حدود شش ‌سال است، فالکائو فقط ٤٠ گل زده که آمار خيلي پاييني است. برزيل در این شش ‌سال آنقدر پاي او ايستاد که الان تنها چهار گل با آقاي گلي دنيا فاصله دارد. برزيلي‌ها اينطور به دنبال کسب اين افتخار بزرگ هستند، در حالي‌ که ما اين عنوان را در اختيار داريم، مي‌خواهيم به سادگي آن را از دست بدهيم. اين رکورد براي من نيست و براي ايران است و به همين دليل بايد حفظ شود.» ناظم‌الشريعه، سرمربي تيم ملي اما تصميم‌گيري در اين رابطه را در حوزه اختيارات فدراسيون خوانده بود: «دعوت‌ شدن شمسايي به تيم ‌ملي يک مسئله ملي است که با ورود فدراسيون فوتبال به اين موضوع، قطعاً از طريق فدراسيون حل مي‌شود و اين مسئله اصلاً ربطي به کادر فني تيم‌ ملي ندارد. آقاي گلي وحيد در دنيا يک افتخار بزرگ براي ايران و آسياست و هيچ‌کس دوست ندارد اين افتخار از دست برود.» تاج هم در تماسي تلفني با وحيد شمسايي، آقاي گل فوتسال جهان اعلام کرده بود که اين بازيکن براي حفظ رکورد خود دوباره به تيم ملي فوتسال دعوت خواهد شد. ساکت، دبيرکل فدارسيون فوتبال نيز جلسه‌اي با وحيد شمسايي و هيئت مديره باشگاه تأسيسات برگزار کرده بود تا تدابير دعوت مجدد آقاي گل جهان به تيم ملي بررسي شود، اما همه چيز در حد حرف باقي ماند تا سرانجام فالکائو موفق شد با پشت سر گذاشتن وحيد شمسايي، آقاي گل فوتسال جهان شود. هرچند گفته مي‌شود قرار است شمسايي ارديبهشت سال آينده در تورنمنتي با حضور تيم‌هاي ضعيف به تيم‌ ‌ملي دعوت شود تا رکورد آقاي گلي جهان را از فالکائو پس بگيرد، اما آيا مي‌توان به اين وعده‌ها دل‌خوش كرد؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار