کد خبر: 893407
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
مربيان سابق تيم ملي رودرروي هم
پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا و نيمه‌نهايي جام حذفي، رقابت‌هاي هفته بيست و دوم ليگ را چهار تکه کرده است...
دنيا حيدري

پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا و نيمه‌نهايي جام حذفي، رقابت‌هاي هفته بيست و دوم ليگ را چهار تکه کرده است، به طوري‌که اين ديدارها امروز با مصاف تيم‌هاي نفت تهران - پيکان و همچنين گسترش فولاد – مشكي‌پوشان آغاز مي‌شود و جمعه با برگزاري چهار ديدار ديگر که مهم‌ترين آن مصاف پرسپوليس و سپاهان است، ادامه خواهد يافت. پرونده هفته بيست و دوم بعد از دربي خوزستان و مصاف فولاد و نفت در روز شنبه و ديدار ذوب‌آهن و استقلال در روز يک‌شنبه بسته خواهد شد.

بازي‌هاي امروز با ديدار ساعت 14:30 گسترش فولاد – مشكي‌پوشان آغاز مي‌شود. شاگردان رضا عنايتي اگرچه هفته قبل تراکتورسازان را متوقف کردند، اما همچنان در قعر جدول براي بقا مي‌جنگند و بدون شک کار سختي برابر گسترش فولاد دارند. اين تيم هفته گذشته برابر نفت تهران به تساوي رضايت داد، با وجود اين، مصاف با ياران فيروز کريمي آن هم در تبريز کار آساني نيست، خصوصاً براي تيمي که ضعيف‌ترين خط حمله ليگ را دارد. در ديگر بازي امروز نيز نفتي‌هاي تهران ساعت 15 از پيکان پذيرايي مي‌کنند. باید دید نفتي‌ها که با حضور هومن افاضلي جان تازه‌اي گرفته‌اند، مي‌توانند از عهده ياران جلالي که هشت هفته است رنگ برد را به خود نديده‌ و برابر پرسپوليس هم بازنده بودند، برآيند. 

جدال سنتي اين‌بار براي قهرماني و بقا

پرسپوليس فردا ساعت 15:15 در يکي از مهم‌ترين بازي‌هاي هفته در آزادي ميزبان سپاهان اصفهان است كه نه فقط چون ديدارهاي اين دو تيم طي سال‌هاي اخير به يکي از بازي‌هاي حساس و جنجالي ليگ تبديل شده، بلکه از آن جهت که يک سوي ميدان تيم صدرنشين برانکوست كه با 12 امتياز فاصله با تيم دوم جدول (فولاد) براي رسيدن به امتياز 61 و کسب قهرماني زودهنگام مي‌جنگد (طبق قانون تجربي قهرماني در ليگ برتر، تيمي که به امتياز 61 برسد قهرمان مي‌شود، به همين دليل شاگردان برانکو تا رسيدن به قهرماني فقط 13 امتياز فاصله دارند). آن سوي ميدان هم تيمي قرار گرفته که اين فصل نتوانسته در شکل و شمايل يک قهرمان يا حتي مدعي ظاهر شود و حالا در جمع چهار تيم قعرنشين جدول براي بقا دست و پا مي‌زند، به طوري‌که مديريت باشگاه براي رهايي از اين بحران، تصميم به ايجاد تغييراتي در کادر فني گرفت و سکان هدايت اين تيم را به دست منصور ابراهيم‌زاده، مربي موفق اصفهاني سپرد، مربي‌ای که حالا در اولين و مهم‌ترين آزمون خود روي نيمکت زردپوشان اصفهاني بايد در تهران به مصاف ياران برانکو، تيم صدرنشين جدول برود و خوب مي‌داند که کار راحتي براي اثبات خود در گام اول ندارد. با وجود اين، برانکو هم خوب مي‌داند که نمي‌تواند تيمش را از پيش‌برنده اين بازي بداند، چراکه ابراهيم‌زاده مربي خوبي است که هم از برانکو شناخت كافي دارد و هم از پرسپوليس. ضمن اينکه با سپاهان و فوتبال اصفهان نيز بيگانه نيست که براي جا افتادن در اين تيم زمان زيادي نياز داشته باشد.

شايد به همين دليل است که مرد کروات نيمکت سرخپوشان بي‌توجه به بحران اين روزهاي سپاهان و تغييراتي که در کادر فني آن ايجاد شده، از مصاف پرسپوليس با زردپوشان اصفهاني تحت عنوان شبه‌دربي ياد مي‌کند و به قدرت حريف با وجود قرار گرفتن در جايگاه سيزدهم جدول تأکيد فراوان دارد. حريفي که بايد ديد مي‌تواند پرسپوليس را بعد از پيروزي پرگل هفته گذشته برابر پيکان در آزادي به دردسر بيندازد و شکست خانگي برابر فولاد را جبران کند يا در آزادي قرباني پرسپوليس براي نزديک شدن هرچه بيشتر به قهرماني اين فصل مي‌شود و سرخپوشان پايتخت مي‌توانند انتقام بازي رفت را از اين تيم اصفهاني بگيرند، چراکه همه تيم‌هاي ليگ برتر تا پايان هفته بيست و يکم حداقل يک‌بار به پرسپوليس باخته‌اند، اما سپاهان و پديده تنها تيم‌هايي هستند که در ديدار رفت با سرخپوشان مساوي کردند و به ياران برانکو نباختند. پرسپوليس در حالي با 9 گل خورده تا پايان هفته 21 صاحب بهترين خط دفاعي ليگ است که فقط از سپاهان در يک بازي دو گل دريافت کرده، آن هم در ديدار رفت که با تساوي 2- 2 به پايان رسيد. حالا بايد ديد مدعي اصلي قهرماني مي‌تواند اين تساوي را جبران کند تا سپاهان هم طعم شکست به صدرنشين ليگ را بچشد يا اصفهاني‌ها بار ديگر قسر در مي‌روند.
  
ساير بازي‌ها و تلاش ساغلام براي خودنمايي در تراکتور

در ادامه رقابت‌هاي روز جمعه، تراکتورسازان تبريزي ساعت 14:30مهمان پديده مشهد هستند، تيمي که بعد از کنار گذاشتن گل‌محمدي و سپردن سکان هدايت خود به ساغلام، به نتيجه‌اي بهتر از تساوي برابر مشكي‌پوشان خراسان دست نيافت و حالا بايد برابر ديگر نماينده مشهدي که بازي هفته گذشته خود را با تساوي برابر سايپا پشت سر گذاشته است، ديدار کند. اين دومين بازي تراکتور خارج از خانه است و مربي جديد هنوز فرصت رويارويي با هواداران تبريزي را نداشته، با اين وجود همه در انتظار نتيجه اين بازي هستند که اگر اين بار هم چيزي جز سه امتياز باشد، براي سرمربي ترک‌تبار جالب نخواهد بود و کار او را برابر هواداران تراکتور مشکل خواهد کرد. سپيدرود رشت و ياران علي کريمي هم که هفته گذشته شکست سنگيني برابر نفتي‌هاي آبادان متحمل شدند، ساعت14:30 فردا از استقلالي‌هاي خوزستان، همسايه جدولي و ديگر تيم قعرنشين پذيرايي مي‌کنند. ديداري که نتيجه آن به دليل صعود چندپله‌اي براي هر دو تيم اهميت بالايي دارد. در آخرين بازي روز جمعه نيز پارس جنوبي جم ساعت 17:15 از سايپا پذيرايي مي‌کند. تارتار که بعد از مدت‌ها صدرنشيني حالا فاصله زيادي با پرسپوليس و مثلث قهرماني دارد با سايپايي ديدار مي‌کند که نه فقط با يک امتياز، يک پله بالاتر و در رده چهارم قرار مي‌گيرد که با توجه به حضور دايي روي نيمکت اين تيم، حريف سرسختي است که گرفتن سه امتياز از آن حتي در بوشهر هم کار آساني نيست. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار