کد خبر: 885205
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس :
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید برایجاد یک نقشه راه مشخص درکنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت:‌ با اختصاص بودجه تنها بخشی از مشکلات حل می‌شود.
زهرا ساعی با اشاره به پیگیری طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در لایحه بودجه سال 97، اظهار داشت:‌ عدم موفقیت نهادها و دستگاه‌ها در بحث کنترل آسیب‌های اجتماعی تاکنون به دلیل نبود استراتژی مشخص و واحد در این حوزه است، به طورحتم برای کنترل آسیب‌های اجتماعی نیازمند به یک نقشه راه مشخص و جامع هستیم و اختصاص تنها بودجه تاثیری در این حوزه ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود:‌ شورای اجتماعی کشور تاکنون اقداماتی را در این زمینه انجام داده است، اما در زمان بررسی لایحه بودجه باید برای حل برخی مشکلات و معضلات مانند آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و بزهه اولویت‌بندی کرد، به طور حتم طرح دولت در لایحه بودجه به ایجاد یک نقشه راه و استراتژی مدون در جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در اختصاص بودجه به دستگاه‌ها برای کنترل آسیب‌های اجتماعی باید به مسائل مختلفی توجه کرد، تصریح کرد:‌ رویکرد دولت در لایحه بودجه سال 97 نسبت به بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی قابل قبول بوده و مشخص است که باید با وحدت عمل و رویه نهادها این موضوع را در دستور کار قرار داد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید براینکه صرف اختصاص بودجه مشکلی را حل نمی‌کند، گفت:‌ متاسفانه دستگاه‌ها موازی‌کاری کرده و به اولویت‌ها هیچ توجهی نمی‌شود، به عنوان مثال باید با اولویت‌ها در آسیب‌های اجتماعی ضربتی برخورد کرد.

دربند ب تبصره 10 لایحه بودجه سال 97  آمده است، به منظور تهیه و اجرایی کردن طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشینه نشینی و کودکان کار موضوع ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه، بودجه‌ای مشخص به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و با تائید شورای اجتماعی کشورصرف اقدامات اجرای طرح فوق گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر