کد خبر: 883705
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: مجلس باید نسبت به رفع گرفتاری‌های مردم انقلابی عمل کند و امید مستضعفان بوده و به مسائل محرومان توجه خاص داشته باشد.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی‌ آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به دهم آذر و روز مجلس، به تشریح وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قبال جامعه پرداخت و اظهار کرد: مجلس باید چکیده امت اسلامی باشد و مهم‌ترین وظیفه وکلای ملت حساسیت در قبال احکام اسلامی است.

وی با اشاره به جمله ماندگار آیت‌الله مدرس که «دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست»، افزود: آیت‌لله مدرس الگوی تمام عیار برای نمایندگان مجلس است.

خطیب جمعه تبریز گفت: مجلس براساس قانون اساسی رقم‌زننده سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بوده و از طرف دیگر ناظر بر عملکرد قوه قضائیه است.

وی تصریح کرد: مجلس باید نسبت به رفع گرفتاری‌های مردم انقلابی عمل کند و امید مستضعفان بوده و به مسائل محرومان توجه خاصی داشته باشد.

آل‌هاشم با بیان اینکه باید مصوبات مجلس در اخلاق جامعه اثرگذار باشد، تصریح کرد: مبادا نمایندگان مجلس در مقابل استکبار خاضعانه برخورد کنند، الحمدالله که این طور نبوده و ا‌ن‌شاءالله از این به بعد نیز نخواهد بود.

وی گفت: هر وقتی بحث آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، نباید در مبارزه با استکبار کوچک‌ترین درنگی کرد بلکه باید همانند آحاد ملت مبارزه با استکبار و فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل دغدغه اصلی نمایندگان باشد.

ایران هیچ‌گاه بر سر مولفه‌های قدرت وارد معامله نخواهد شد

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به طرح دوباره موضوع توان موشکی ایران در هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در روزهای اخیر مجدداً موضوع پیشرفت‌‌های موشکی ایران به یکی از موضوع‌های مورد بحث از سوی مقامات غربی تبدیل شده است و این موضوع  پس از تصویب برجام از سوی برخی مقامات غربی مطرح شد اما اکنون که با کارشکنی‌های آمریکا وضعیت برجام و‌ آینده آن دچار ابهامات شده، طرح موضوع موشکی ایران به عنوان موضوع مذاکره از سوی مقامات غربی شیطنت‌‌آمیز به نظر می‌رسد.

وی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا نسبت به غیرمذاکره بودن موضوع  و توان موشکی ایران اگر چه نتیجه این طرح کاملاً مشخص است اما به نظر می‌رسد از سوی دشمنان موضوع توان موشکی ایران به ویژه بعد از پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، کانونی برای شیطنت و بحران‌آفرینی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی بر سر مولفه‌های قدرت خود با هیچ طرفی وارد معامله نخواهد شد.  

وحدت رمز پیروزی

 آل‌هاشم با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: تقویت وحدت در جامعه ایران اسلامی امری ضروری و با اهمیت است.

وی ادامه داد: هرچه زمان جلو می‌رود، اهمیت وحدت بین مسلمانان افزایش می‌یابد و تاکنون برای حفظ وحدت تلاش‌های زیادی شده است.

خطیب جمعه تبریز اظهار کرد: مسلمانان شیعه و سنی مواظب باشند زیرا دشمنان به دنبال آن هستند تا بین مسلمانان درگیری و تفرقه ایجاد کنند.

وی خطاب به همه اقشار مختلف مردم بیان کرد: تنها راه شکست استکبار، تقویت بیش از پیش اصل اتحاد ملی و انسجام اسلامی است و با الهام از رهنمودهای مقام عظمای ولایت، هوشیاری و وحدت خودشان را کاملاً حفظ کنند.

وحدت رمز پیروزی مسلمانان است/ اتحاد برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌های استکبار جهانی است

وی با اشاره به ‌نقشه دشمنان برای ضربه به اتحاد مسلمانان گفت: اتحاد برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌های استکبار جهانی است.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: سیاست‌مداران استعمارگر به خوبی می‌دانند که اگر هویت یکپارچه‌ جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره‌‌ آنان بسته می‌شود، بنابراین قدرت‌های استکباری اکنون به نقطه‌ای از تقابل با جهان اسلام رسیده‌اند که می‌خواهند با تفرقه بین مسلمانان، آنان را به جان هم بیندازند.

خطیب جمعه تبریز در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک سالروز ولادت سرور کائنات پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) یادآور شد: اتحاد ملی سبب اقتدار ملی در مسائل مختلف است و تنها چیزی که می‌تواند موجب پیروزی ما در برابر دشمنان شود، همان وحدت ملی است.

وی با تأکید بر تمسک هرچه بیشتر به آموزه‌های متعالی پیامبر اعظم (ص) تصریح کرد: مسلمانان باید در تمام امور عمل به سیره رسول خدا را الگوی خود قرار دهند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر