کد خبر: 883704
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر تبدیل حقوق شهروندی به فرهنگ، گفت: تبدیل منشور حقوق شهروندی به قانون نمی‌تواند موجب تأمین ضمانت اجرایی آن شود، از این رو باید به ارائه اطلاعات و آموزش به مردم پرداخت.
سلمان خدادادی در خصوص منشور حقوق شهروندی و راهکار تحقق ضمانت اجرایی آن، اظهار داشت: منشور حقوق شهروندی باید به فرهنگ تبدیل شود، زیرا سیلی از قوانین وجود دارد که هنوز اجرا نمی‌شود، ازاین رو تبدیل منشور به قانون نمی‌تواند موجبات ضمانت اجرایی آن را تعبیه کند، قانون تنها راه اجرا نیست.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رعایت حقوق شهروندی نیازمند ارائه اطلاعات به مردم و ارائه آموزش از سوی همه دستگاه‌ها است، مردم باید در مرحله از تمام حقوق خود مطلع شده و راه مطالبه آن را بشناسد.

 وی افزود: شهروندان باید اطمینان داشته باشند که در مسیر تحقق حقوقشان کسی آنها را مواخذه نخواهد کرد از این رو  باید قانونی مصوب شود که بتوان ناقضان حقوق شهروندی را مواخذه و با آنها برخورد کرد.

خدادادی ادامه داد: بعد از آموزش، ایجاد توقع میان مردم برای دریافت حقوق خود ضروری است. در حقیقت شهروندان در صورت شناخت، حقوق خود را مطالبه خواهند کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تبدیل صرف منشور به قانون نمی‌تواند در افزایش اطلاعات مردم و مطالبات آنها تاثیری داشته باشد ضمن آنکه همانند بسیاری از قوانین امکان عدم اجرای آن وجود دارد ازاین رو تبدیل منشور به فرهنگ بهترین ضمانت اجرایی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر