کد خبر: 879476
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش تولید سیب در استان گفت: سازمان تعاون روستایی سیب کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.
کریم مهری اظهار داشت: دولت آمادگی کامل دارد سیب درجه سه باغداران استان را برابر ضوابط اعلامی به عاملیت سازمان تعاون روستایی از قرار هرکیلو۲۸۹۰ریال خرید نماید .

وی با بیان اینکه خرید تضمینی سیب درجه 3 و صنعتی توسط سازمان تعاون روستایی درآذربایجان شرقی صورت می گیرد ادامه داد: اگر محصول سیب باغداران عزیز حائز شرایط درجه ۳ اعلامی توسط دستورالعمل سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران نباشد  سازمان تعاون روستائی اینگونه محصولات را با قیمت توافقی خرید می نماید.

مهندس مهری با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی توسط ادارات تابعه ، محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، مرغ، سیب درختی و چند محصول دیگر را خرید تضمینی می کند که این امر همواره مورد استقبال  بهره برداران وکشاورزان عزیز بوده است افزود: این سازمان ضمن نظارت و پیگیری خرید تضمینی محصولات کشاورزی با عوامل خاطی در اجرای دستورالعمل وزارتی در این خصوص برخورد قانونی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می کنیم  افزود: برای احداث و راه‌انداری سردخانه‌ها در استان به میزان ۱۲۰هزار تن ظرفیت داریم و باید بگویم که سرمایه‌گذاری در این بخش سودبخش و اقتصادی است.

مهندس مهری در پایان گفت: دولت از صادرات محصولات کشاورزی به ویژه خشکبار، سیب، مرغ و تخم مرغ حمایت کامل دارد و برای صادرات کشمش و سیب زمینی یارانه هم پرداخت می‌کند و هدف سازمان روی تولیدات صادرات محور و رقابت‌پذیراست.

گفتنی است تمیز و عاری بودن از آلودگی آفات، فضولات و گرد وخاک وگل، لهیدگی ناشی از عوامل مکانیکی حداکثر 10درصد، آفتاب سوختگی حداکثر16 درصد، نارسی حد اکثر 6 درصد، وزن تعداد میوه در یک کیلو حداکثر 15عدد و مجموع افت نباید بیشتر از 20 درصد باشد از جمله مشخصات محصول سیب درجه 3 اعلامی برای خرید تضمینی به قیمت 2890 ریال از سوی سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران  اعلام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر