کد خبر: 875561
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی:
سعید شبستری خیابانی در مراسم افتتاح کتابخانه سیار شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار داشت: لحظات کودکی لحظات بسیار شیرین بوده و باید قدر لحظه به لحظه آن را دانست و به این دوران توجه کرد.

وی با اشاره به شعار هفته کودک مبنی بر «هر کودک نشانی از خدا است»، افزود: کشور ایران در حال توسعه بوده و آینده‌ساز این مملکت همان کودکان امروزی هستند که روزی سکان‌دار بسیاری از مسوولیت‌ها خواهند بود.

شبستری اضافه کرد: خانواده‌ها و مسوولان باید کودکانی را تربیت کنند که توانایی مسوولیت‌پذیری در آینده را برای اعتلای کشور داشته باشند.

وی با تاکید به اینکه امروزه اغلب کودکان فاقد مهارت هستند، افزود: اگر می‌خواهیم ارزش‌های دینی را به کودکان یاد دهیم تا عنصری تاثیرگذار در زندگیشان باشند، باید از همان کودکی به این امر توجه کرد.

شبستری با اشاره به لزوم آموزش حقوق اجتماعی، حفظ محیط زیست و آگاهی‌بخشی در مقابل آسیب‌های اجتماعی در دوران کودکی بیان کرد: غفلت از تربیت کودک منجر به نابودی جامعه می‌شود و در تربیت کودکان فردا دیر بوده و باید از همین امروز شروع کرد.

وی اذعان داشت: اگر امروز شاهد پیشرفت‌های فرهنگی و علمی در کشور هستیم همه به واسطه ایجاد باور در بین جوانان بوده است که باید ظرفیت‌سازی در دوران کودکی ایجاد شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه ما امیدی به کشورهای بیگانه نداریم بلکه امید ما همان کودکان خودمان هستند، افزود: خمیرمایه اصلی ارتقای یک کشور را در مقطع کودکی باید یافت و با تربیت کودکان سالم برای آینده اداره کشور و مسوولیت‌پذیر کردن آنها تلاش کرد که نقش مربیان و خانواده‌ها در این امر بسیار اثرگذار و مهم است.

وی ابراز کرد: بسیاری از مشکلات موجود در کشور مشکلات فرهنگی است و نباید در این زمینه  زمان را از دست داد و از این رو باید به فکر کودکان خود باشیم.

شبستری با بیان اینکه اگر خواستار حفظ محیط زیست و جامعه سالم هستیم، باید به فکر تربیت صحیح کودکان باشیم، افزود: کار مربی‌گری برای کودکان بسیار سخت است، با اینکه اصلی‌ترین زحمت‌کشان جامعه هستند ولی دیده نمی‌شوند و معتقدم این نگاه باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: امید است خدمات کانون منحصر به مراکز نباشد و به روستاها و نقاط محروم استان هم هدایت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر