کد خبر: 875207
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز:
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در صورت ارائه صورت‌جلسه انتخاب شهردار که در روزهای قبلی تهیه شده، قطعاً هفت نفر امضا خواهند کرد و مابقی نیز باید امضا کنند و در غیر این صورت نیاز به رسیدگی هیات تطبیق فرمانداری خواهد بود.
کریم صادق‌زاده  با اشاره به اینکه در جلسه روز یک‌شنبه شورای شهر تبریز موضوع انتخاب شهردار وجود ندارد، اظهار داشت: صورت‌جلسه جدید براساس ارائه گزارش مسوول دبیرخانه تبریز ۲۰۱۸ از اقدامات انجام شده، بررسی تصویب آیین‌نامه داخلی شورای شهر، بررسی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در مورد نحوه تشکیل کمیسیون ماده ۱۰۰، تصمیم‌گیری در مورد مرکز پژوهش‌سراهای شورا و بررسی لایحه شهرداری در خصوص ارائه تسهیلات برای ساخت و ساز و فراهم آوری شرایط تسهیلی برای متقاضیان پروانه و تعیین تکلیف پرونده تخلفات خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه در جلسه شانزدهم مهرماه موضوع شهردار مطرح نخواهد شد، افزود: در صورت ارائه صورت‌جلسه انتخاب شهردار که در روزهای قبلی تهیه شده قطعاً هفت نفر امضا خواهند کرد و مابقی نیز باید امضا کنند و در غیر این‌ صورت نیاز به رسیدگی هیات تطبیق فرمانداری خواهد بود.

عضو شورای شهر تبریز در پاسخ به اینکه اگر برخی اعضا صورت‌جلسه انتخاب شهردار را امضا نکنند، احتمال برگزاری انتخابات دوباره برای تعیین شهردار خواهد بود،گفت: این موضوع کاملاً به نظر هیات تطبیق فرمانداری بستگی دارد زیرا تمام مصوبات شورای شهر به این هیات رفته و در خصوص انتخاب شهردار نیز نامه‌ای توسط رئیس شورا به فرمانداری ارسال شده و مورد وصول نیز قرار گرفته است.

وی افزود: اگر هیات تطبیق بحثی در خصوص انتخاب شهردار داشته باشند، آن را مطرح خواهند کرد و در غیر این صورت انتخابات شهردار تبریز تائید شده خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه ایرج شهین باهر هفت رأی در انتخابات آورده و شهردار انتخاب شده است، بیان کرد: همه باید مطیع قانون بوده و خارج از قانون عمل نکنیم،در صورت طرح موردی از طرف فرمانداری در رابطه با انتخاب شهردار، اعضای شورا نیز باید اطاعت کنند.

وی ادامه داد: صحبت‌های منتشر شده در فضای مجازی از طرف هر کدام از اعضای شورا فقط نظر شخصی آنها بوده و قابل تعمیم به بقیه اعضا نیست زیرا ملاک همه اعضای شورای شهر قانون بوده و هیچ کسی نمی‌تواند خارج از قانون حرف بزند.

صادق‌زاده با بیان اینکه به عنوان یک عضو شورای شهر خود را نماینده مردم می‌دانم و همیشه از خبرنگاران حمایت کرده‌ام، افزود: باید در آرامش کامل پاسخگوی رسانه‌ها باشیم تا مردم به درستی از کارهای شهری باخبر باشند زیرا تبریز در روزهای آتی رویداد تبریز ۲۰۱۸، دهه فجر و پروژه‌های راکد و یا قابل اجرا را دارد که نیاز به توجه و پیگیری از طرف شورا وجود دارد.

وی متذکر شد: هر شهرداری که سرکار بیاید، باید نقش نظارتی شورا را پذیرفته و شورا نیز کار خود را انجام دهد، اشتباهات شورای چهارم نباید تکرار شود.

عضو شورای پنجم تبریز اضافه کرد: باید دقت لازم در هر لایحه، مصوبه، طرح وجود داشته باشد و با نظارت عالیه به سمت شهری آباد برویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر