کد خبر: 873593
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
معاون بسیج سازندگی سپاه اسلامشهر :
معاون بسیج سازندگی سپاه سیدالشهداءاسلامشهر گفت : در راستای اجرای فرامین رهبری و ارائه خدمات جهادی به محرومین جامعه 31 گروه جهادی در معاونت بسیج سازندگی سپاه ناحیه اسلامشهر ساماندهی و تشکیل شده است .

حمید امیرلو مسئول  بسیج سازندگی سپاه سیدالشهداءاسلامشهر  ،اظهارکرد: در راستای تحقق فرامین  رهبری  و انجام فعالیتهای جهادی محرومیت زدائی  ، تعدا د31 گروه جهادی با حضور اقشار مختلف بسیجیان و خیرین   در سطح سپاه ناحیه سیدالشهداء شهرستان اسلامشهر ساماندهی و تشکیل شده است .

 امیرلو بیان کرد:با تشکیل واعزام گروههای جهادی به اقصی نقاط کشورخدمات جهادی زیادی در زمینه های بهداشتی ،عمرانی ، اقتصادی،فرهنگی و ... به اقشار کم برخوردارومحروم جامعه   ارائه می شود . 

وی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در یک سال اخیر ، اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و تحقق فرامین مقام معظم رهبری تعداد  70کارگاه زود بازده در قالب قطب صنایع تبدیلی سبزیجات در شهرستان اسلامشهر با پرداخت 700میلیون تومان تسهیلات  ایجاد شده که در این زمینه برای  بیش از360نفردرامرصنایع تبدیلی اشتغالزایی بوجود آمده است .

مسئول بسیج سازندگی سپاه اسلامشهر،افزود:همچنین با راه اندازی 30 کارگاه زود بازده اقتصاد مقاومتی درزمینه پرورش قارچ، بلدرچین ،تولید کفش، ماهی،گلخانه،پوشاک و...با پرداخت 500میلیون تومان تسهیلات، برای  بیش 750نفر درسطح شهرستان  اشتغالزایی شده است .

وی  با اشاره به ایجاد  کارگاههای مشاغل خانگی،تاکید کرد: با راه اندازی وایجاد کارگاههای مشاغل خانگی مانند قالی بافی،خیاطی،بافندگی و...با پرداخت 150میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان  زمینه اشتغالزایی بیش از 100نفر فراهم شد.

 امیرلو  گفت:در راستای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان وکسب مهارت برای آینده شغلی افراد ، طرح هجرت 3 ویژه دانش آموزان  در ایام تعطیلات تابستان به مرحله اجرا در می آید که دراین طرح ضمن انجام کارهای از قبیل رنگ آمیزی،طراحی،زیباسازی ساختمان و فضاهای آموزشی، تعمیرات میز نیمکت و... توسط دانش آموزان وبا نظارت استاد کاران ماهروبا تجربه انجام می شود .

 وی با بیان مزایای اجرای طرح هجرت 3، تاکید کرد: درتابستان سال 96 بسیج سازندگی سپاه اسلامشهر با همکاری ادارادت آموزش و پرورش اسلامشهر و چهاردانگه اقدام به اجرای طرح هجرت در 13مدرسه  در سطح این دو منطقه  کرده که با توجه به اینکه تمامی برنامه ها از طریق گروههای جهادی انجام میگیرد،برای هرمدرسه تقریبا 15میلیون تومان صرفه جویی اقتصادی شده است .

این مقام مسئول افزود :ازمجموع  گروهای جهادی 25گروه  جهای جهت طرح هجرت اعلام آمادگی کردند ، که با توجه به شرایط  وامکانات  تعدادی از گروهها درانجام ماموریتهای محوله مشارکت و ایفای وظیفه کردند . 

 وی با اشاره به فعالیتهای گروههای جهادی بسیجیان،بیان کرد:بسیجیان جهادگردرعرصه  محرومیت زدایی ورفع مشکلات محروین جامعه تا حد توان دراقصی نقاط کشورحاضرشده واقدام به فعالیتهای جهادی درزمینه های مورد نیازاهالی می نمایند .  

امیرلو گفت: با اعزام 4گروه جهادی به مناطق محروم و کم برخوردارازجمله روستاهای کرمانشاه، روستاهای ملارد(حاجی آباد و محمود آباد)در استان تهران وروستاهای میان آباد ، لحک، مرجان اباد دربحثهای عمرانی ،فرهنگی ،بهداشتی،ورزشی خدمات  ارزشمندی  ارائه شده است .

وی   تصریح کرد:پس ازانجام موفق آمیزماموریت بازسازی روستای قلعه سیمیون اسلامشهر واحداث 51 واحد  مسکونی به اهالی این روستا،جهادگران اسلامشهری با هکاری شورای روستا  اقدام به احداث 2 باب  منزل مسکونی  برای  2 خانواده  محروم در روستای مرجان آباد کردند که،همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس این 2 واحد تحویل صاحبان آنها خواهد شد .

مسئول بسیج سازندگی  سپاه ناحیه سیدالشهدا ءشهرستان اسلامشهر خاطر نشان کرد:  عملیات احداث 2 واحد مسکونی  برای 2 خانواده محروم در روستای مرجان آباد  از 20 خردادماه جاری با انعقاد  تفاهم نامه ای  با شورای اسلامی این روستا   و با تخصیص  اعتباری معادل  70 میلیون تومان آغاز شده که به همت  و تلاش  7 گروه جهادی ساخت این دو واحد   در ظرف 3 ماه   انجام و در  طی روزهای آینده  با حضور مقامات   استانی و کشوری افتتاح و تحویل صاحبان آنها خواهد شد .

 

 

  

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار