کد خبر: 869521
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
وزارت ورزش و فدراسيون كشتي سرشاخ شدند
نامه پرحاشيه و پرحرف و حديث وزير ورزش به معاون ورزش قهرماني خود مبني بر پيگيري دلايل شكست تيم ملي كشتي آزاد در مسابقات جهاني فرانسه آتش زير خاكستر اختلاف فدراسيون كشتي و وزارت ورزش را شعله‌ور كرده است.
فريدون حسن 
 
نامه پرحاشيه و پرحرف و حديث وزير ورزش به معاون ورزش قهرماني خود مبني بر پيگيري دلايل شكست تيم ملي كشتي آزاد در مسابقات جهاني فرانسه آتش زير خاكستر اختلاف فدراسيون كشتي و وزارت ورزش را شعله‌ور كرده است.
 فدراسيون كشتي بلافاصله نسبت به پاسخ اقدام و با كنايه به وزير ورزش اعلام كرد كه «چه خوب شد ياد كشتي افتاديد»، اما اين تازه شروع ماجراست. داورزني كه طي اين چند هفته با اظهارات خود كم تنش‌آفريني نداشته باز هم مثل داستان دو بازيكن تيم ملي فوتبال حرفي زد كه مسئولان فدراسيون كشتي را به واكنش واداشت.
داورزني كه از سوي سلطاني‌فر مأمور شده ظرف مدت 20 روز دليل شكست تيم ملي كشتي آزاد را بررسي و نتيجه را اعلام كند، بلافاصله وارد بحث تكراري پرداخت بودجه و امكانات به موقع از سوي وزارت ورزش به فدارسيون كشتي شد، بحثي كه همه مي‌دانند تنها يك شعار است.
داورزني گفت: «كشتي با 12 ميليارد تومان بيشترين سهم از 117 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته به فدراسيون‌ها را دارد، برنامه ما تقويت مجدد كشتي و فدراسيون با همراهي وزارتخانه است. ورود وزير ورزش به مسئله كشتي هم از جايگاه مهم نمايندگي عالي دولت در ورزش و  هم از حدود اختيارات و وظايف حاكميتي اوست. وزير در قبال مردم و نمايندگان مجلس پاسخگوست.»
  
آقايان يك شبه نگران شدند؟
حرف‌هاي داورزني بلافاصله مانند نامه وزير كه هنوز كسي نمي‌داند چرا رسانه‌اي شد، از سوي فدراسيون كشتي پاسخ داده شد. مجيد بني‌تميم، نايب‌رئيس فدراسيون كشتي در خصوص اظهارات داورزني گفت: «كل بودجه‌اي كه وزارت ورزش به فدراسيون مي‌دهد معادل 7 درصد بودجه كشتي است. از ابتداي سال تا شهريور‌ماه وزارت ورزش 3ميليارد تومان از حق فدراسيون را پرداخت نكرده است، فدارسيون از ابتداي سال با توجه به درگير بودن دولت در مسئله انتخابات و براي جلوگيري از حاشيه به‌‌رغم تمام مشكلات و كمبودهاي موجود سكوت كرد، ولي حالا دوستان به جاي اينكه پاسخگوي كم‌كاري‌هاي خودشان باشند از فدراسيون كشتي مي‌خواهند كه پاسخگو باشد. خانواده كشتي در ميان مردم زندگي مي‌كند و هميشه پاسخگوي آنهاست.»
 
بني‌تميم با اشاره به اينكه آقايان هنگام موفقيت‌هاي كشتي پنهان مي‌شوند، ادامه داد: «در زمان موفقيت‌ها همين آقايان براي سركشي به كشتي و كشتي‌گيران يا ضيق وقت دارند يا فراموشكار مي‌شوند، اما تا كشتي به علت ايستادن پاي يك اصل درست (مسابقات انتخابي) به مشكل برمي‌خورد، نگران مي‌شوند و آن را رسانه‌اي مي‌كنند.»
نايب‌رئيس فدراسيون كشتي با اشاره به نگاه تبعيض‌آميز وزارت ورزش به رشته‌هاي گوناگون گفت: «متأسفانه دست‌هايي در وزارت در كار است كه تلاش مي‌كنند از كنار موفقيت‌هاي كشتي رد شوند تا شايد يك يا دو رشته خاص بيشتر ديده شود.»
  
به جاي جبهه گرفتن حمايت كنيد
با اينكه كشتي فرنگي در رقابت‌هاي قهرماني جهان نتيجه مقبولي گرفت، اما تنش ايجاد شده ميان فدراسيون كشتي و وزارت ورزش باعث شد تا صداي فرنگي‌كاران هم در خصوص كم‌كاري‌هاي موجود و حق‌خوري‌ها درآيد. احد پازاج، پيشكسوت كشتي فرنگي با اشاره به اينكه با كشتي سياسي برخورد مي‌شود به تسنيم گفت: «هنوز ساعتي از قهرماني واليبال نوجوانان نگذشته كه پيام تبريك رئيس‌جمهور پخش مي‌شود، اما وقتي بهترين نتايج كشتي طي سال‌هاي اخير رقم خورد همه ساكت بودند، حالا با يك ناكامي مي‌گويند كشتي كم‌كاري كرده است، اين جز نگاه سياسي به اين رشته چيزي ديگري نيست.»
پازاج ادامه داد: «بهتر است به جاي جبهه گرفتن عليه كشتي و برنامه‌هاي درست آن، كمي از اين رشته ملي حمايت شود. نگاه كشتي آينده‌محور است. ما مي‌توانستيم بدون فرآيند انتخابي امثال رحيمي و قاسمي را به فرانسه ببريم، آن وقت ديگر شاهد اين سياسي‌كاري‌ها نبوديم.»
    ***
اين قبيل برخوردها و اين جبهه‌گيري‌ها را از مدت‌ها پيش مي‌شد پيش‌بيني كرد، مي‌شد آن روزها كه خادم، رئيس فدراسيون كشتي پيش از المپيك سنگ‌هاي خود را با دولتمردان و وزارت‌نشينان واكند، پيش‌بيني كرد. وزارت ورزش و سلطاني‌فر در شروع كار دولت دوازدهم اين فرصت را پيدا كردند تا كشتي و خادم را در منگنه قرار دهند. بدون ترديد آنها از عدم نتيجه‌گيري كشتي آزاد در فرانسه نهايت استفاده را خواهند برد تا پاسخ حرف‌هاي خادم را بدهند. به هر حال چيزي حدود يك سال صبر كرده‌اند تا امروز در برابر انتقادهاي خادم كه مي‌گفت: «صادقانه بگوييد كه نمي‌توانيد از حداكثر 20 قهرمان ملي حمايت كنيد»، قدعلم كنند و به بهانه عدم نتيجه‌گيري كشتي آزاد، او را بكوبند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار