کد خبر: 867310
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
برای نخستین بار در کشور انجام شد:
برای نخستین بار در کشور طرح ابتکاری روز درهای باز همزمان با سالروزتاسیس شهرداری چهاردانگه به اجرادر آمد .

همزمان با شانزدهمین سالروز تاسیس شهرداری چهاردانگه  طرح ابتکاری روز درهای باز   در راستای  احقاق حقوق شهروندی و ارتباط و آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با فعالیت های مجموعه  سازمانهای  نهاد خدمات رسان شهرداری  اجرا شد .

با اجرای این طرح اقشار مختلف مردم  شهر چهاردانگه از توابع بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر با حضور درساختمان مرکزی شهرداری، ضمن دیدار صمیمانه با مدیران و پرسنل  شاغل در بخشهای مختلف شهرداری ، با شرح وظایف و روند کاری   فعالیتهای  این نهاد خدمات رسان آشنا شدند .

 محمد عفیفی شهردار چهاردانگه در حاشیه  اجرای  این طرح در گفتگویی با خبرنگاران اظهارداشت :در راستای آشنایی شهروندان  با حقوق شهروندی و ایجاد تعامل بیشتر با اقشار مختلف مردم  و براساس منشور  حقوق شهروندی  جمهوری  اسلامی ایران  ، برای نخستین بار طرح  روز درهای باز در  شهرداری چهاردانگه به اجرا در آمد .

عفیفی با اشاره به اهداف اجرای این طرح ، بیان کرد: درر استای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر   اینکه همه شهروندان حق دارند ،ازاقدامات وعملکرد سازمانها و نهادهای عمومی و خصوصی  اطلاع و آگاهی داشته باشندواز یکسو هم با توجه به تصویب لایحه حقوق شهروندی از سوی دولت خدمتگزار، با اجرای طرحهای درهای باز  شرایط حضور اقشار مختلف مردم در مجموعه شهرداری  چهاردانگه  بوجود آمد .

  وی افزود:این حق طیبعی وقانونی مردم است که،بعنوان ولی نعمت مامدیران ومسئولین بشمارمی روند، از نحوه فعالیت و اقدامات صورت گرفته در مجوعه شهرداری  بعنوان یک  نهاد و سازمان غیر دولتی  و عمومی که درآمد هزینه هایش توسط مردم تامین می شود ، اطلاع  و آگاهی داشته باشند .

شهردار چهاردانگه تاکید کرد:غالبا" شهرداریها درنقطه مقابل اعتراضات ونارضایتهای شهروندان   هستند ، با اجرای طرح روزدرهای باز جعبه سیاه  سازمانهایی که مردم به آنها اعتراض دارند ،را گشوده وبا بیان اطلاعات و اقدامات وچالشهایی این مجموعه وایجاد ارتباط صمیمی بین مردم و پرسنل،اعتماد متقابل  بر قرار می شود .

وی  با اشاره به فواید ایجاد ارتباط صمیمی با مردم  تصریح کرد:  مردم سرمایه های اجتماعی ماهستند و ما نیازمند  حضور هرچه بیشتر در مجوعه سازمانهای خود هستیم ، چراکه هرچه ارتباط  مردم  بیشتر برقرار شود ، ما می توانیم از ظرفیت و پتانسیلهای مادی و معنوی  بالقوه آنها در جهت ارائه هرچه بیشتر خدمات به شهروندان  بهره مند شده و خدمات رسانی بهتری  داشته  باشیم .

عفیفی گفت : تکریم  ازارباب رجوعان وجلب اعتماد عمومی مردم به سازمان وافزایش حضورو مشارکت اقشارمختلف شهروندان در اجرای طرحهای شهری، شناسایی نقاط ضعف و قوت  و پتانسیلهای  موجود در مجموعه شهراز دیگر مزایا و فواید  اجرای روز درهای باز است .

 وی تاکید کرد:طرح روزدرهای باز که برای نخستین بار در سطح کشوردراین شهر به اجرا در آمده ،از جنبه فرهنگی نیز همانند یک دید و بازدید دوستانه مابین شهروندان وپرسنل شهرداری برای ایجاد صمیمیت وافزایش اعتماد عمومی حائز اهمیت است .

شهردار شهرچهاردانگه با اشاره به ابعاد مختلف اجرای این طرح ، بیان کرد:درجهت شناساندن  شهر چهاردانگه  به عنوان یکی از شهرهای  استان تهران و هم با توجه به فعالیتهای صنعتی و تولیدی مقتدری که در واحدها و مراکزصنعتی وتولیدی این شهر صورت می گیرد ، درجهت برند سازی شهر چهاردانگه  بسیاردارای ارزش و اهمیت است .

وی افزود:ما در طی  روزهای هفته ، روزملاقات های مردمی را در شهرداری  چهاردانگه داریم که در آن روزعمدتا" شهروندان جهت  طرح مطالبات و یا پیگیری مشکلات خود مراجعه می کنند ، که عمده این دیدارها با  شهردار و یا معاونین صورت می گیرد ، اما در طرح روز درهای باز  هدف دیدار صمیمی و دوستانه  مردم با کارکنان  و آشنایی  با شرح وظایف  پرسنل و روند کاری  فعالیتهای آنها است .

عفیفی با تاکید براین که مامی خواهیم اقدامات و فعالیتهای مجموعه سازمانهای شهرداری را شفاف سازی کرده وبه عنوان یک نهاد خدمتگذار در این امر کوشا باشیم ،از اقشار مختلف مردم ،مدیران دستگاههای اجرایی وادارات وصاحب نظران و متفکران درخواست داریم تا با ارائه رهنمودها و نقط نظرات سازند ه واثر گذار خود درادامه خدمات رسانی به مردم  خادمین خود راهمراهی  و راهنمایی نایند .

شهردار چهاردانگه با اشاره به فرارسیدن هفته دولت ، خاطر نشان کرد: بمناسب بزرگداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره دولتمران شهید ، دهها طرح  عمرانی ، خدماتی ، فرهنگی، ورزشی و... افتتاح ، گلنگ زنی و یا بهره برداری  می رسد که با اجرای این طرح شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر  شهر چهاردانگه خواهیم بود.

با اجرای طرح  روزدرهای باز در شهرداری چهاردانگه  اقشار مختلف مردم و مسئولین ادارات مستقر در بخش چهاردانگه با حضور در ساختمان مرکزی شهرداری  این شهر، ضمن دیدار وگفتگو با پرسنل بخشها و واحدهای مختلف این مجموعه، از نحوه فعالیتها و اقدامات و شرح وظایف آنها آشنا شده و روابط صمیمانه ای بین آنها برقرارشد ، که اهدای شخه های گل  به پرسنل از سوی شهروندان و  میزبانی کارکنان شهرداری از  میهمانان بسیار  قابل وصف و ستودنی بود .

 انتهای پیام /            

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار