کد خبر: 861621
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی خبر دادک
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی بابیان اینکه حفظ آثار تاریخی، هویت‌سازی برای نسل‌های آینده است، گفت: نخستین هتل یوناهاوس ایران توسط سرمایه‌گذاران ایتالیایی در خورهه محلات ساخته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی بابیان اینکه حفظ آثار تاریخی، هویت‌سازی برای نسل‌های آینده است، گفت: نخستین هتل یوناهاوس ایران توسط سرمایه‌گذاران ایتالیایی در خورهه محلات ساخته می‌شود.

سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی در بازدید از روند مرمت و نگهداری محوطه تاریخی خورهه محلات، اظهار کرد: حفظ، مرمت و معرفی جاذبه‌های تاریخی همانند این محوطه، نه‌تنها باعث رشد صنعت گردشگری و رونق اقتصادی می‌شود، بلکه برگ برنده هویت‌سازی برای نسل‌های آینده است از این‌رو باید این داشته‌ها را همچون ریشه‌های زرین حفظ و نگهداری کرد.
وی افزود: این محوطه به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین و درعین‌حال جذاب‌ترین مقاصد گردشگری استان، به بسترسازی‌هایی برای جذب بیشتر گردشگر نیاز دارد، از همین رو نشست‌هایی را با سرمایه‌گذاران ایتالیایی داشتیم که در نهایت توانستیم با متقاعد کردن آنها نسبت به سوددهی سرمایه‌گذاری در این منطقه، ساخت اولین هتل سازه فلزی و با قابلیت جابجایی را آغاز کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: شرکت ایتالیایی «سیلک‌رود» در این قرارداد متعهد شده که با استفاده از سازه‌های یوناهاوس پیش‌ساخته نسبت به ساخت مجتمع‌های اقامتی، پذیرایی، هتل‌های سبک و بازارچه‌های صنایع‌دستی اقدام کند.
حسینی اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری برای ساخت این مجتمع 40 میلیارد ریال است که تماماً توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود که این سرمایه‌گذاری را باید از حسنات برجام در حوزه گردشگری دانست، زیرا این سرمایه‌گذاران ایتالیایی بارها اذعان داشتند که پیش از این تمایل چندانی برای حضور در ایران نداشته‌اند، چراکه مورد تحریم و فشار دولت‌ها قرار می‌گرفته‌اند.
وی در ادامه گفت: مرمت و نگهداری مناسب از این محوطه تاریخی و همین‌طور ساخت این مجتمع اقامتی به توسعه گردشگری که هدف دولت برای دستیابی به منابع اقتصادی سبز و پایدار و همین‌طور تولید شغل است، منجر می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار