کد خبر: 860650
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
بالا گرفتن دوباره اختلاف دبيرکل فدراسيون و سرمربي تيم ملي يک ماه پس از صعود به جام جهاني
آتش‌بس نقض شد، آن هم خيلي زود، تنها يك ماه پس از شيريني صعود به جام جهاني، بار ديگر دشمنان قديمي روبه‌رو هم قرار گرفته‌اند، اعلام رنکينگ جديد فيفا و قرار گرفتن ايران در رده بيست و سوم و...
سعيد احمديان 
 
آتش‌بس نقض شد، آن هم خيلي زود، تنها يك ماه پس از شيريني صعود به جام جهاني، بار ديگر دشمنان قديمي روبه‌رو هم قرار گرفته‌اند، اعلام رنکينگ جديد فيفا و قرار گرفتن ايران در رده بيست و سوم و صعود هفت پله‌اي در بين تيم‌هاي دنيا بهانه‌اي شده تا آتش اختلافات سرمربي پرتغالي و دبيرکل فدراسيون دوباره شعله‌ور شود و کرش و اسدي براي يکديگر کم نگذارند تا جايي که سرمربي پرتغالي، اسدي را «جادوگر و بي‌استفاده» خوانده و آن‌سو هم دبيرکل فدراسيون کم نگذاشته و گفته است: «آقاي‌ کرش! حتماً در باغ وحش بزرگ شديد که از ادبيات عقرب و مار استفاده مي‌کنيد!»
 
«ايران در رده بيست و سوم فوتبال جهان قرار گرفت.» خبري که پنج‌شنبه فيفا رسماً آن را اعلام کرد، خبري که تصور نمي‌شد آغازگر دعوايي ديگر و تازه شدن دشمني‌هاي قديمي باشد، دعوا و اختلاف سرمربي تيم ملي و دبيرکل فدراسيون فوتبال، اختلافي که از سه سال پيش و از همان روز اول ورود اسدي به فدراسيون کليد خورد، از همان جلسه اولي که کرش و اسدي روبه‌روي هم نشستند و در يک جلسه پرتنش پنج ساعته، از خجالت هم درآمدند. سال گذشته بود که حسن روشن با ذکر خاطره‌اي به نقل از اسدي، از ملاقات جنجالي دبيرکل فدراسيون با کارلوس کرش رمزگشايي کرد، جلسه‌اي که کرش عصباني فدراسيون فوتبال را ترک کرد و گفت از ايران مي‌رود: «اسدي در جلسه از کرش يک گزارش خواست که در اين مدت براي تيم ملي چه کاري انجام داده است. کرش به شدت عصباني شد. در پايانش وقتي کرش مي‌خواسته اتاق را ترک کند، اسدي به او مي‌گويد شما عصبي شديد؟ در اين جلسه دو بار به دستشويي رفتيد و سه ليوان آب خورديد!» در پايان همين جلسه بود که کرش گفت اسدي برايش شمشير را از رو بسته و مي‌خواهد او را بزند! کرش در جريان دعواهاي سال‌هاي اخيرش با اسدي يکبار هم گفته بود: «آقاي اسدي که تفاوت بين زمين فوتبال و زمين سيب‌زميني را نمي‌داند چگونه مي‌تواند راجع به استانداردهاي لازم و امکانات در فوتبال بين‌المللي صحبت کند.»
  
کرش: اسدي جادوگر است
در حالي که تصور مي‌شد با صعود ايران به جام جهاني، اسدي و کرش شمشيرها را غلاف کنند، اما تنها يک ماه بعد از صعود به جام جهاني و پس از اعلام صعود هفت پله‌اي ايران در رنکينگ فيفا و قرار گرفتن در رده بيست و سوم جهان بود که کارلوس کرش در بيانيه‌اي که روي شبکه اجتماعي فيسبوک آن را منتشر کرد و در تازه‌ترين حملاتش، اسدي را جادوگر ناميد. در بخشي از بيانيه تند سرمربي پرتغالي آمده است: «همانطور که بسياري در ايران مي‌دانند اين دستاورد مخالف با روياهاي افرادي بود که تلاش مي‌کردند موفقيت‌هاي تيم ملي ايران را کمرنگ کنند؛ افرادي مثل اسدي، دبيرکل فدراسيون فوتبال. يک جادوگر معروف و رقيب دائمي رؤياها و اهداف تيم ملي. اين جادوگر يک مسئول بي‌استفاده است که هيچ، او يکي از آنهايي است که جايگاهش را با جادوگري به دست آورد؛ با ارتباط با وزير سابق ورزش.»
 
در بخشي ديگر هم نوشته است: «اين جادوگر که آدم‌هاي خودش را دارد (بعضي از آنها خارج از فدراسيون هستند) در فوتبال ايران بسيار معروف است و چهره ظاهري نقشه‌اي بود که آقاي کفاشيان را مجبور کرد تا به آقاي نبي که مردي فوق‌العاده و حرفه‌اي بود، خيانت کند. کاري براي توسعه فدراسيون فوتبال انجام نداده و هدف او اخراج مربي تيم ملي و زير سؤال بردن کارهاي او بوده است.»  او در بخش‌هاي پاياني بيانيه‌اش هم از تاج خواسته تا به قولش براي اخراج اسدي عمل کند: «با همه احترام، آيا زمان آن نيست که رئيس فدراسيون ما تاج، به قولش عمل کند، قولي که يک سال و نيم پيش داد و هماهنگي و آرامش را به فدراسيون فوتبال ايران برگرداند و همه آنهايي را که  به طور سيستماتيک منافع تيم ملي ايران را به خطر مي‌اندازند، اخراج کند؟»
  
اسدي: كرش كجا بزرگ شده؟!
همانطور که پيش‌بيني مي‌شد، بيانيه تند کرش با واکنش شديداللحن دبيرکل فدراسيون فوتبال روبه‌رو شد و به قول اسدي حالا که تيم ملي به جام‌جهاني صعود کرده، جايي براي سکوت کردن نيست. اسدي ديروز در مصاحبه با خبرگزاري‌هاي مختلف، از خجالت کرش درآمد و سعي کرد کم نياورده باشد: «مگر مي‌شود يک نفر بيايد از تمام امکانات ما استفاده کند و همه محبت مردم شامل حال او شود و با قدرت و ظرفيت بچه‌هاي ما که به‌صورت ژنتيکي وجود دارد به جام جهاني برويم و اين همه هم توهين بشنويم؟ اصلاً اين اجازه هست که توهين به تمام ارکان ساختار شود.»
 
اسدي با انتقاد از ادبيات کرش گفته است: «ادبياتي که او به کار برده در شأن يک معلم نيست. کرش مدام با ادبيات عقرب و مار صحبت مي‌کند؛ حتماً در باغ وحش بزرگ شده که از اين کلمات استفاده مي‌کند. ادبياتي که يک نفر با آنها صحبت مي‌کند، معرف شخصيت اوست و نوع برخوردي که او با ملت ايران دارد شخصيت او را نشان مي‌دهد. اينجا مگر موزامبيک است که هرچه دلت مي‌خواهد بار فوتبال و مردمش مي‌کني؟! در جلسه 10 ساعته‌اي که با کرش داشتم و فايل ضبط شده پنج ساعت آن هم به صورت کامل در اختيارم است، او فقط به وزير ورزش و جوانان و البته 80 ميليون ايراني توهين کرده است. به او گفتم شما از لحاظ ادبيات صفر هستيد، چون کرش به ملت ما توهين کرد، من به همين خاطر جوابش را دادم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار