کد خبر: 857685
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
استاندار آذربایجان‌شرقی:
اسماعیل جبارزاده  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در جلسه‌ای با مسؤولان نظام قبل از انتخابات و تأیید عملکرد استان در حوزه مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: باتوجه به اعتقاد بر بحث ولایت و اینکه همه اموری که انجام می‌دهیم باید موجب رضایت ولی‌امر باشد، همین رضایت و تأیید شیوه و روش عملیاتی شده در استان از طرف ولی‌امر مسلمین برای ما کافی است.

وی افزود: لازم است که گفته شود این موفقیت به ثمر نمی‌رسید مگر با تلاش و همت همه اعضای شورای هماهنگی و قطعاً زحمات سه ساله با همین تائیدها جبران می‌شود و بیشتر از نظر روحی باید تشویق شویم که راهمان و کارمان درست بوده تا با همت والا این کار را به سرانجام برسانیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آمار و ارقامی که اشاره شد مبنی بر دستگیری بالای 20 هزار نفر در سال گذشته و بیش از 4 هزار نفر در 2 ماه گذشته، نشان از همت بسیار بلندی در پشت این اقدامات دارد، گفت: آخرین خبری که نزدیک‌های ساعت یک شب اعلام کردند مبنی بر اینکه عملیات موفق‌آمیزی با سلامت انجام‌ شده و باند مهمی که 14کیلو موادمخدر «شیشه» را در استان توزیع می‌کردند، متلاشی شدند، کار کوچکی نیست و باید شکرگزار خداوند باشیم.

وی با بیان اینکه با برگزاری ماهانه جلسات هرماه باید یادآوری کنیم که مبارزه با اعتیاد جزو اولویت‌های ما بوده است، گفت: اینکه استان آذربایجان‌شرقی به‌ عنوان استانی عاری از معتاد متجاهر مطرح‌ شده، اگر یک روز نسبت به موضوع بی‌توجهی شود در عرض کمتر از ماه یا هفته، استان می‌تواند به وضعیت گذشته خود برگردد.

جبارزاده با تأکید بر اینکه هرگز نباید غفلت شود و ادامه این راه درست را همیشه باید تأکید کنیم، خاطرنشان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ و کسانی که جوانان ما را نشانه گرفته‌اند، در اولویت هستند و در کنار مبارزه با  توزیع‌‌کنندگان، قاچاقچی‌‌ها، بحث پیشگیری و آگاهی‌دهی به خانواده‌ها جزو اولویت‌های همیشگی بوده که همه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی باید در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مرتباً از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها باید به مردم یادآوری شود که این خطر بزرگ و خانمانسوز همیشه در کمین خانواده‌هاست و این پیام را به خانواده‌ها رساند که مراقب خانواده و فرزندان خود باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به‌ قرار گرفتن در آستانه تعطیلات تابستانی مدارس گفت: با توجه به این مسئله، نشست اوقات فراغت باید هرچه سریع‌‌تر برگزار شده و اوقات فراغت جوانان در دستور کار قرار گیرد تا برای برنامه‌های جذاب و مورد علاقه جوانان در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف در سه ماه تعطیلی مدارس با همکاری شهرداری تبریز و شهرستان‌های استان  و ادارات فرهنگی و آموزشی، برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه یکی از علل روی آوردن به بحث اعتیاد، عدم استفاده بهینه از اوقات فراغت است و باید در راستای بحث شادی و برنامه‌های جذاب برنامه‌ریزی شود،گفت: سال گذشته اقدامات خوبی توسط آموزش‌ و پرورش و شهرداری همچنین اداره کل ارشاد انجام شد و امسال نیز باید برای چنین برنامه‌هایی، برنامه‌ریزی شود.

جبارزاده در ادامه با اشاره به نقش هنرمندان در راستای آگاهی و اطلاع‌رسانی گفت: از هنرمندان، شاعران و همه کسانی و با هر شیوه‌ای که می‌تواند، خانواده‌ها را در خصوص این بحث خانمانسوز حساس کند، درخواست می‌کنیم پای‌کار باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی بهبود یافتگان از اعتیاد در استان بیان کرد: بحث المپیاد ورزشی بهبود یافتگان از اعتیاد مختص استان ما بوده که باید با  توان هرچه بیشتر و باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کسانی که تا دیروز به‌ عنوان مخل امنیت جامعه محسوب می‌شدند، امروز در عرصه هنر، تولید و کارآفرینی هستند، تأکید کرد: بازگشت به جامعه و ازدواج‌های مجدد در مراکز ترک اعتیاد و بازگشت به کانون گرم خانواده‌ها بسیار اهمیت داشته و باید نشان داده شود.

وی افزود:حتی اگر یک مورد در نامه اعمال ثبت شود، مطمئناً جزو انسان‌های خاص در پیشگاه خداوند متعال خواهیم بود و باید راهی را که آمده‌ایم با قدرت بیشتر ادامه دهیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر