کد خبر: 853524
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
سردار عزت‌الله جعفری شامگاه امروز در همایش فاتحان خرمشهر اظهار کرد: پیروز در عملیات بیت‌المقدس چند دلیل داشت که اولین دلیل آن ایمان و انگیزه رزمندگان دلیر آن زمان بود که جمع حاضر از بازماندگان آن رزمندگان به شمار می‌روند.

وی افزود: بنده توفیق شرکت در این عملیات را به عنوان پزشکیار داشتم و شاهد بودم خرمشهری که به خونین شهر تبدیل شده بود، با از جان گذشتگی مردم و جوانان شهر، هوشمندی رزمندگان اسلام و رهبری داهیانه امام (ره) فتح شد.

جعفری با اشاره به سخن امام که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، ابراز داشت: توان رزمی دشمن سه برابر ما بود و ارتش دشمن نزدیک به 50 هزار نفر نیرو برای تصرف خرمشهر مستقر کرده و صدام اعلام کرده بود اگر ایرانی‌ها بتوانند خرمشهر را بگیرند، کلید بصره را تقدیم خواهم کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی از دلایل دیگر پیروزی عملیات بیت‌المقدس را وحدت عنوان و اضافه کرد: دلیل سوم پیروزی تجربیات فرماندهان عزیز بود که با فرمان امام مبنی بر اینکه در عرض 24 ساعت حصر آبادان باید شکسته شود و با ادغام یگان‌های سپاه و ارتش عملیات حصر آبادان، طریق‌القدس و فتح‌المبین و در نهایت عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر به وقوع پیوست.

جعفری یادآور شد: بعد از فتح خرمشهر تمام معادلات سیاسی منطقه به هم خورد و در این مقطع دشمن جنگ را برای نابودی کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروزی جبهه صدام طرح ریزی می‌کرد و با راه‌اندازی جنگ احزاب قصد تجزیه کشور را داشت که این آروزی خود را به گور برد.

وی با بیان اینکه امروز 1600 موسسه فرهنگی و اطلاعاتی را در اروپا و آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری خرمشهرها در پیش است و ما لحظه‌ای از اهداف و مواضع متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی کوتاه نخواهیم آمد و آماده هستیم طرح‌ریزی کنیم تا خرمشهرها را فتح کنیم و برای جنگ آخرالزمان آماده شویم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر