کد خبر: 849324
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
رئال – اتلتيکو؛ نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا
دربي مادريد آغازگر دور رفت نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا است.
نویسنده: شيوا نوروزي

دربي مادريد آغازگر دور رفت نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا است. رئال‌مادريد امشب در برنابئو بايد به مصاف همشهري‌اش اتلتيکومادريد برود به اين اميد که کار را در خانه و در بازي رفت يکسره کند. مصدومان زياد، اصلي‌ترين مشکل راه‌راه‌پوشان در اين بازي است.
  
همه نگاه‌ها به مادريد
سخت‌ترين قرعه به نام کهکشاني‌ها افتاده است. شاگردان زيدان ترجيح مي‌دادند با همشهري خود روبه‌رو نشوند، اما زيدان اين‌بار نيز بدشانسي آورده و براي صعود به فينال اين فصل ليگ قهرمانان اتلتيکو را در پيش دارد. دو تيم مادريدي تاکنون در رقابت‌هاي اروپايي هفت‌بار با يکديگر روبه‌رو شده‌اند که چهار پيروزي سهم قوهاي سفيد شده است. نکته مهم اين بازي حساسيت بالاي آن است تا جايي که هر دوتيم فرصت هيچ اشتباهي را ندارند و هر دو تيم مادريدي براي کسب پيروزي به ميدان مي‌روند. کهکشاني‌ها پس از مدت‌ها شکست‌ناپذيري هفته گذشته طعم باخت را در ال‌کلاسيکو چشيدند، شکستي که براي هواداران اين تيم غيرقابل تحمل بود. به ويژه که پس از حذف بايرن، تيم زيدان براي تداوم موفقيت‌هايش انگيزه زيادي گرفته بود. همين باخت هم فعلاً صدر جدول لاليگا را از اين تيم گرفت و برتري در ديدار معوقه تنها راه بازگشت رئال به صدر است. در خط حمله رئال، کريس رونالدو با 20گل‌زده در لاليگا، موراتا با 12 گل و ايسکو با 10 گل اميدهاي اصلي زيدان براي باز کردن دروازه اتلتيکو به شمار مي‌روند. سفيدپوشان در دو بازي اخيرشان در ليگ را با برد پشت سر گذاشته‌اند و با فراموشي شکست به بارسلونا قهرماني در اروپا را نشانه رفته‌اند. اين در حالي است که مصدوميت لوکا مودريچ، سرمربي رئال را حسابي به دردسر انداخته و با اينکه مسئولان باشگاه تلاش کردند اين خبر رسانه‌اي نشود، ولي روز گذشته شايعه غيبت هافبک کروات بازتاب زيادي داشت.
 
البته سرمربي سفيدپوشان مادريدي به شاگردانش هشدار داد که تنها به بازي فردا شب برابر اتلتيکو فکر کنند و از حالا به فکر فينال نباشند. زين‌الدين زيدان در گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني رئال‌مادريد تي‌وي گفت: «نبايد در اين مقطع به قهرماني در ليگ قهرمانان يا فينال ليگ قهرمانان فکر کنيم. ما بايد تنها به بازي با اتلتيکومادريد فکر کنيم که بازي بزرگ و دشواري است. بايد ابتدا در بازي فردا شب به پيروزي برسيم. اکنون به جايي رسيده‌ايم که بايد با تمام وجود بازي کنيم و اين دشوارترين بازي ما تا به اينجاي فصل جاري است. ما آماده لذت بردن از حضور در فينال هستيم و جشن از همين‌جا شروع مي‌شود.»
 
عملکرد درخشان تيم سيمئونه در سال‌هاي اخير اتلتيکو را به يکي از مدعيان ليگ قهرمانان تبديل کرده است. در اين چند سال راه‌راه‌پوشان تا مراحل پاياني رقابت‌ها خود را رسانده‌اند و اگرچه تاکنون موفق به کسب عنوان قهرماني نشده‌اند، اما تيم دوم مادريد براي رسيدن به اين آرزوي بزرگ هرگز دست از تلاش نکشيده است. تيم سيمئونه با يک برد پرگل مقابل لاس پالماس براي ديدار امشب مهيا شده‌اند. روخي بلانکو در لاليگا رتبه سوم را در اختيار گرفته و موفقيت در ليگ قهرمانان هدف بزرگ اين تيم محسوب مي‌شود. گريزمان با 16 گل و گاميرو با 12 گل برترين مهاجمان اتلتيکو هستند. منتها آسيب‌ديدگي‌هاي زياد دست سرمربي را براي انتخاب نفرات اصلي بسته است. مصدوميت ماريو خمينز، مدافع اين تيم جدي است و نمي‌تواند پا به توپ شود. کاراسکو و خوان فران ديگر مصدومان اتلتيکو هستند. با اينکه قوهاي سفيد در ليگ قهرمانان تجربه زيادي دارند و با 11 قهرماني لقب پرافتخارترين تيم اروپا را يدک مي‌کشند، اما راه‌راه‌پوشان با سيمئونه پله‌هاي ترقي را سريع‌تر از آنچه انتظار مي‌رفت طي کرده‌اند. حالا تيم دوم مادريد يکي از گزينه‌هاي صعود به فينال قاره سبز است. پشت سر گذاشتن زيدان و شاگردانش اتلتيکو را يک‌بار ديگر به فينال مي‌رساند. با توجه به اينکه ديدار برگشت در ويسنته کالدورن برگزار مي‌شود راه‌راه‌پوشان اميدوارند با يک بازي منطقي از جهنم برنابئو بيرون بيايند و در خانه از امتياز ميزباني بهره ببرند.
  
آمار و ارقام
در پنج بازي اخير رئال و اتلتيکو دو برد نصيب رئال شده، يک‌بار راه‌راه‌پوشان به پيروزي دست يافته‌اند و دو بازي نيز با نتيجه تساوي به پايان رسيده است. اين چهارمين فصل متوالي است که قوهاي سفيد و روخي بلانکو در مرحله حذفي ليگ قهرمانان سد راه هم مي‌شوند. رويارويي دوباره دو تيم يادآور فينال‌هاي سال‌هاي 2014 و 2016 است؛ رئال‌مادريد در هر دو سال برنده ميدان بوده و جام قهرماني را بالاي سر برد. علاوه بر اين در سال 2015 نيز اتلتيکو را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار